وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مامستا لحمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکی از پیامدهای مهم انقلاب اسلامی در سال 1357 است.

وی افزود: چون اسلام در تمام شئون جمهوری اسلامی نقش اساسی داشته است. در حوزه سیاست خارجی، محوریت اسلام مشخص است.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: برای درک این موضوع ابتدا باید اصول حاکم بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی را بر اساس قانون درک کنیم که شامل حفظ استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی کشور، نفی سلطه، عدم تعهد است. به نیروهای مسلط نفی هژمونی، حمایت از مسلمانان و حفظ حقوق آنان، احیای اندیشه امت اسلامی، حمایت از مستضعفان، حمایت از پناهندگان، روابط متقابل مسالمت آمیز با کشورهای غیر متخاصم.

ماموستا محمدیان گفت: حفظ حقوق همه مسلمانان در اصل 152 قانون اساسی کشورمان به عنوان یکی دیگر از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: ریشه اصل 152 قانون اساسی کشورمان را می توان در بند 16 اصل سوم این قانون دید چرا که اصل حاکمیت موظف است کلیه سیاست خارجی را بر اساس موازین اسلامی و تعهد برادرانه تنظیم کند. «این برای همه مسلمانان صدق می کند.

برادری و تعاون یکی از پایه های روابط فردی در جامعه اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه اخوت و تعاون اسلامی یکی از پایه های روابط فردی در جامعه اسلامی است، گفت: این اخوت اسلامی و همکاری و همبستگی عمیق بین مسلمانان به دلیل وحدت کلمه، ایمان و مصالح است. که در میان مسلمانان جهان بدون توجه به ملیت، قومیت، رنگ، زبان، نسل و نژاد وجود دارد.

ماموستا محمدیان افزود: بر خلاف دولت-ملت های جدید که ملتی که در محدوده جغرافیایی تعریف می شود، ملاک تقسیم مردم است، در اسلام امت مسلمان تشکیل دهنده ای است که در ایمان مشترک و اصول مشترک ایجاد می کند. پس امت را جامعه مؤمنان به وجود می آورند نه اجتماع شهروندان.

وی گفت: یکی از نتایج این اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که جمهوری اسلامی باید در جهت تحقق وحدت جهان اسلام و تقویت سازمان های منطقه ای و بین المللی اسلامی گام بردارد و برای رفع نیازهای خود در عرصه های مختلف تلاش کند. حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری.«و در کشورهای اسلامی سخت افزار ارائه می کند.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز علیرغم اتخاذ رویکرد غیر متعهد در سیاست خارجی، متعهد به دفاع از حقوق همه مسلمانان جهان تلقی می شود.

ماموستا محمدیان گفت: واضح است که به مرور زمان توطئه ها و تفرقه ها علیه جمهوری اسلامی و جهان اسلام پیچیده تر شده است.

دشمنان با ایجاد فرقه های مختلف سعی در ایجاد تنش در جهان اسلام دارند

وی ادامه داد: تقویت فرقه گرایی، افزایش اختلاف بین مذاهب مختلف اسلامی و طرح اتهامات واهی به فرقه های مختلف از جمله این تلاش ها است.

امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: مقابله با استکبار و کفر با این شورشیان در این برهه از تاریخ به ویژه در دوران معاصر که موضوعاتی مانند «پان عربیسم»، «وهابیت»، «تعارض با تشکیل هلال شیعی» وجود دارد. و «القاعده و داعش» یک نیاز مسلم برای ضربه زدن به جهان اسلام است.

ماموستا محمدیان گفت: آنچه در این مسیر برای جهان اسلام نیاز است، تدوین راهبرد اصولی برای وحدت جهان اسلام است و وحدت بین مذاهب اسلامی، جوهره همگرایی در جبهه اسلام ناب محمدی و شکل گیری یک نظام جدید است. جهان اسلام. تمدن و تنها نسخه شفابخش درمان زخم «اسلام در فضای غبارآلود امروز است.

وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین رویکردهای انقلاب اسلامی در ایران است

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 57 یکی از ارکان اصلی و آرمان ها، تلاش ها و اقدامات خود را در وحدت جهانی به ویژه اسلام انجام داده است. آرمان در عرصه بین المللی و منطقه باحال بود و مهمتر از آن تشکیل کنفرانس وحدت و مجمع جهانی انسجام مذاهب اسلامی و رایزنی های فرهنگی در کشورهای مختلف از بارزترین اقدامات وحدت اسلامی است. جمهوری ایران.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود همواره در یکی از محورهای اصلی خود دعوت به همدلی و وحدت کرده اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: از این رو اقدامات عملی و نظری نظام اسلامی در زمینه وحدت بر همگان عالم آشکار است مگر کسانی که عمداً این واقعیت را انکار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید