وحدت در جامعه اسلامی نیرو تولید می کند و دشمن را نابود می کند


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903174

کنگاوری بیان کرد: وحدت در جوامع اسلامی باعث ایجاد قدرت می شود، اتحاد مسلمانان آنها را قوی تر و قوی تر می کند و دشمنان نمی توانند هیچ اقدامی علیه مسلمانان انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنگاوری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب گفت: وحدت در جهان اسلام یک پدیده و راهبرد عینی است و یکی از موضوعات اصلی در رویکردهای دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی افزود: تطهیر در سلسله آموزه های نظری و قرآنی و روایات ائمه اطهار بسیار حائز اهمیت است و در سیره عملی انبیای الهی به عنوان راهبرد مورد استفاده قرار می گرفت.

کنگاوری تصریح کرد: مسئله وحدت مهمتر از وحدت است و با مهندسی اجتماعی معکوس به این مسئله می رسیم و پیامبر(ص) نیز برای وحدت تلاش کردند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه تفرقه بنیان اسلام را تهدید می کند، گفت: انگیزه های منفعت طلبی، قدرت طلبی و قوم گرایی باعث تفرقه شد.

وی افزود: عدم اتحاد امت اسلامی باعث سوء استفاده دشمن و تضعیف جهان اسلام می شود.

کنگاوری ادامه داد: بعد از نهضت عاشورا مجاهدت های زیادی برای حفظ اسلام صورت گرفت، وحدت ضامن بقای مسلمین و حکومت اسلامی و عزت و عظمت جهان اسلام است.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نتیجه مبارزه با امپریالیسم بود و وحدت راهبرد اصلی این نظام است.

این کارشناس مسائل سیاسی، راهبرد دشمن را شکست دکترین وحدت عنوان کرد و گفت: اتحاد جوامع اسلامی قدرت تولید می کند، اتحاد مسلمانان آنها را قوی تر و قوی تر می کند و دشمنان هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند. علیه مسلمانان

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مسئله وحدت تاکید دارند، گفت: مقام معظم رهبری بر اهمیت وحدت در مجالس اسلامی تاکید کردند و بیان کردند که وحدت مسلمانان از واجبات مسلم قرآن است.

کنگاوری با تاکید بر اینکه دشمنان سعی در تضعیف وحدت دارند و پیروزی با وحدت حاصل می شود، گفت: تنها رمز پیروزی جهان اسلام بر امپریالیسم وحدت است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید با ندای وحدت محمدی (صلی الله علیه و آله) پرچم عزت اسلامی را بر بلندترین قله جهان برافراشته و به عنوان امت واحده از حکومت استعماری خارج شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید