وحدت مسلمین شعار نیست بلکه اصل بر اساس اصول جمهوری اسلامی است


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 1301/07/22
کد خبر: 1903254

در خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان آمده است;

ائمه جمعه شهرستان های سیستان و بلوچستان در خطبه نماز جمعه این هفته وحدت و راه پیامبر اسلام (ص) را راه نجات بشریت خواندند و گفتند: وحدت بین مسلمانان موجب رشد و توسعه می شود. اسلام و اگر وحدت نباشد قدرت شکسته می شود و دشمن وارد می شود و دین شما از بین می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسراهامون ، ائمه جمعه شهرستان های سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: وحدت یک راه و راهی از سوی پیامبر خداست و در طول زمان بسیار مهم بود. پیامبر اسلام در آیات قرآن و معنای وحدت و ارزش همکاری و همگرایی مسلمانان در روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته و پراکندگی آنها به شدت محکوم شده است.

قرآن به ما می آموزد که راز وحدت ما چیست و ریشه برادری اسلامی در کجاست و اگر تفرقه و پراکنده باشیم چگونه ذلت و ضعف گریبان ما را می گیرد و ارزش و اعتمادمان از بین می رود اتحاد و اتحاد مسلمانان موجب رشد می شود. و اسلام پیشرفت می کند، اگر وحدت نباشد، قدرت شکسته می شود و دشمن وارد می شود و غارت می کند و دین شما از بین می رود.

راهبرد سیاسی امام خمینی (ره) ارتش را از سقوط در سال 58 نجات داد

حجت الاسلام سید خلیل حسینی امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امام خمینی (ره) در سال 58 با درایت و حمایت سیاسی خود از انحلال و فروپاشی ارتش جلوگیری کردند.

وی با اشاره به وقایع هفته بعد افزود: 22 مهرماه سال جاری مصادف با 17 ربیع الاول 1444 هجری قمری، میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) است. ) روز جهانی استاندارد و 23 مهر شهادت مرحوم آیت الله اشهدی اصفهانی پنجمین شهید محراب و امام جمعه شهر کرمانشاه است که در سال 61 توسط منافقین کور به شهادت رسید.

حجت الاسلام حسینی بیان می کند: سوم مهرماه مصادف با تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 است.

امام جمعه موقت ادامه داد: در شرایطی که صداهای شومی از هر طرف بلند شد و به بهانه های واهی خواستار انحلال ارتش بعد از انقلاب شدند، اما این تدبیر امام راحل که در روایت آمده، با بینش الهی آنها از ادامه کار ارتش دفاع و حمایت کردند.

وی گفت: امام خمینی (ره) در این برهه حساس و خاص از ارتش حمایت جدی کردند و در مرحله بعد دستور تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی را در 24 مهر 1358 دادند.

مردم سیستان و بلوچستان آزمون خود را در پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه خاش گفت: مردم سیستان و بلوچستان بارها و در حوادث مختلف امتحان خود را در پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب به نظام و ولایت پس داده اند. بهترین راه.

وی بیان کرد: خانواده در تربیت فرزندان نقش اساسی دارد والدین با ارائه تربیت دینی و اسلامی از دوران کودکی در خانواده نقش اصلی را در این امر مهم ایفا می کنند.

حجت الاسلام دهقان اغتشاشات اخیر را بهانه ای برای رسیدن به اهداف دشمنان نظام دانست و تصریح کرد: هر روز در دنیای غرب اتفاقات وحشتناکی می افتد اما هیچکس کاری نمی کند و عدالت اجرا نمی شود. مرگ مهسا امینی صرفاً بهانه ای برای وطن پرستان است.» و این جیره خواران غرب و استکبار جهانی هستند که با تلاش مردم و دستگاه قضایی شناسایی و به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

خطیب جمعه هش در پایان از مردم خواست با هوشیاری بیش از گذشته، در مسیر اعتلای آرمان ها و ارزش های دینی و اسلامی گام بردارند و مورد گمراهی رسانه ها و دشمنان و معاندان نظام قرار نگیرند. اسلام.

وحدت یک شعار نیست، یک اصل است

حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت امام جمعه شهرستان زهق در خطبه های این هفته ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: انسان باید انتخاب اجتماعی باشد. جامعه نیست، اجتناب کنید، زندگی اجتماعی داشته باشید، نه زندگی فردی و خصوصی، اگر کسی که اجتماعی نیست و مسئولیت اجتماعی را بر عهده نمی گیرد و نسبت به جامعه خود بی تفاوت است، از نظر معصوم مسلمان نیست.

وی افزود: بهترین عبادت، ادای حق و حقوق مؤمن است که اگر ادا نشود نجاتی نیست مگر اینکه صاحب حق ما را ببخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پوراندخت تصریح کرد: وحدت یک شعار نیست، یک اصل است و اساس آن در قرآن است. بزرگترین عامل وحدت و یگانگی، علما هستند، لذا علما باید در ایجاد وحدت و برادری برای جامعه الگو باشند.

خطیب نماز جمعه ضحاک گفت: دو برادر در کنار هم بایستند و در مقابل دشمن از یکدیگر دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از رسانه های بومی حمایت شود و با بازی های رایانه ای و هک های مخرب آنها که موجب تهاجم می شود مقابله شود.

سیره پیامبر اسلام (ص) راه نجات بشر است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه گفت: پیامبر اعظم محمد مصطفی (ص)، اقیانوس وسیع فضایل اخلاقی و بررسی سیره رسول خدا خداوند نشان می دهد که رفتارش سرشار از زیبایی است، پیامبری که رحمت جهانیان و تکمیل کننده اخلاق است نازل می شود.

وی افزود: نگاه این پیامبر حکایت از عدالت درونی او، رفتار سخاوتمندانه او حکایت از عظمت روح او دارد و خشم و رضایت او تنها به خاطر رضایت پروردگارش است. در مجلس مؤدبانه سکوتش حکمت و حیا حضرتش را دارد که قابل وصف نیست، زهد پیامبر با هیچکس قابل قیاس نیست، فقیر و غنی در نظر حضرتش فرقی ندارند، جز تقوای الهی، همیشه. حقیقت بر زبانش جاری می شود، لبخند بر لبانش. و او فروتن ترین مرد بود، چنان مهربان و مهربان بود که همه مردم مشتاق دیدار او بودند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در امانت داری از همه برتر بود و از دوران جوانی به او لقب برتری دادند. ویژگی های رفتاری پیامبر اکرم(ص) بخشی از رفتار و سیره فردی و اجتماعی ایشان را روایت می کند که بدون شک پیروی از سیره و سیره ایشان بر اساس آیه کریمه «ولکم فی رسول الله اسوه حسنه» مشکلات و مسائل را برطرف می کند. جامعه مسلمان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی بیان کرد: در این هفته با مشکلاتی که در کشور به وجود آمده مواجه بودیم، وحدت اسلامی دستور الهی است و خداوند متعال به همه مسلمانان دستور داده است که با هم متحد شوند، همانطور که ما موظف به انجام برخی از شئون دینی هستیم، این رسالت نیز هست. مسئولیت خداست

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری ادامه داد: وحدت یک سیره و روشی از پیامبر خداست و در زمان پیامبر بسیار اهمیت داشت. پراکندگی آنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. قرآن به ما می آموزد که راز وحدت ما چیست و ریشه برادری اسلامی در کجاست و اگر تفرقه و تفرقه بینیم چگونه ذلت و ضعف گریبان ما را می گیرد و ارزش و اعتمادمان از بین می رود اتحاد و اتحاد مسلمانان موجب رشد می شود. و اسلام پیشرفت می کند، اگر وحدت نباشد، قدرت شکسته می شود و دشمن وارد می شود و غارت می کند و دین شما از بین می رود.

وی افزود: امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده است و با توجه به اینکه توانایی جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد، جنگ ترکیبی را آغاز کرده و سعی در از بین بردن وحدت دارد. مسلمانان به بهانه‌های مختلف باید با این توطئه‌ها مخالفت کند، حتی اگر مشکلی هم باشد، صبر کنیم و فرصت شورش و غارت را به دشمن ندهیم و اربابانشان در خارج خوشحال شوند و از آنها حمایت و تقویت کنند.

امام جمعه سراوان اذعان می کند: هفته وحدت یادآور دسیسه های دشمن از ابتدای اسلام و انقلاب تا امروز است. آنها به دنبال استفاده از قومیت ها، فرقه ها و شهرها برای ایجاد اختلاف و ایجاد فرصت برای خود برای رسیدن به اهداف شیطانی خود هستند. دشمن از قدرت جمهوری اسلامی می ترسد و مرگ تدریجی خود را با وجود جمهوری اسلامی ایران می بیند.

وی با اشاره به دروغگویی دشمن در این چند روز گفت: دشمن تلاش می کند نشان دهد کشور در حال نابودی است، با فیلم ها و تصاویر بی ربط و دروغ ها ذهن مردم را هدف قرار می دهند و سیاه نمایی و دروغ می گویند و در مورد آنها این روزها 20 هزار دروغ در فضای مجازی و رسانه ها منتشر کردند و هدفشان این است که مردم را علیه انقلاب برانگیزند. پس باید دشمن را بشناسیم و هدف او را بشناسیم، آنچه باید به آن توجه کنیم، ناکامی های دشمن، فقر و بی عدالتی جوامع آنهاست که نمی خواهند کسی بداند و ببیند.

امام جمعه سراوان در پایان گفت: انتظار می رود در این ایام از اغتشاشات و غارتگری ها جلوگیری و این زمان از آنها گرفته شود و جا دارد از علما و مردم ولایتمدار و دوراندیش و وحدت آفرین تشکر و قدردانی شود. شهرستان سراوان برای درک این توطئه و با علم خود آن را خنثی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید