ورود سامانه بارشی به غرب کشور / برخاستن گرد و خاک در مناطق مستعد


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907283

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش وزش باد و باران در برخی استان ها و ورود سامانه بارشی به غرب کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (18 آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، استان های کشور کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب آذربایجان، آذربایجان جنوب شرقی، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابری، باران شدید گاهی رعد و برق، موقتاً شدید وزش باد در مناطق غبارآلود پیش بینی می شود.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی روز سه شنبه (19 آبان) در غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و … ادامه دارد. شمال شرقی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه (20 آبان) در جنوب غربی، مرکزی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و پنجشنبه (21 آبان) علاوه بر این در مناطق یاد شده در کوه‌ها و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. به تگرگ.

وی افزود: روز جمعه (22 آبان) در مناطقی از استان های بوشهر، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل نفوذ گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور، دید و کیفیت هوا برای مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: از چهارشنبه تا جمعه کاهش دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دریای خزر و از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال خلیج فارس تلاطم خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (19 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و رگبار باران در یک ماه پیش بینی می شود. در چند ساعت و در جاهایی با وزش باد شدید و احتمال رعد و برق و رعد و برق کمینه 14 درجه و حداکثر 20 درجه و سه شنبه (19 آبان) قسمتی ابری و در بعضی جاها وزش باد و بعداً وزش باد با کمینه 11 و حداکثر 20 درجه سانتیگراد

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 10 آبان) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 2 و 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید