ورود 350 هزار زائر و گردشگر به تربت حیدری


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818497

محمدی گفت: از ابتدای نوروز تاکنون به 350 هزار مسافر، زائر و گردشگر در مجتمع های خدماتی، اجتماعی، پذیرایی و اقامتی، مراکز گردشگری و امامزاده ها خدمات رسانی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمدی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از 50 هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان دیدن کرده اند که از این تعداد حدود 8 هزار نفر در مدارس، مسافرخانه ها، اقامتگاه ها، امامزاده ها، کمپ ها و مسافرخانه ها اسکان یافته اند.

وی افزود: از ابتدای نوروز تاکنون به 350 هزار مسافر، زائر و گردشگر در مجتمع های خدماتی، اجتماعی، پذیرایی و اقامتی، مراکز گردشگری و امامزاده ها خدمات رسانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی تربت حیدری گفت: از ابتدای نوروز تاکنون چهار جشن نوروزی در روستاهای تربت حیدریه و زاوه برگزار شده و امروز پنجمین جشنواره نوروزی در این مجموعه فرهنگی و تاریخی قطب الدین حیدر برگزار می شود.

محمدی افزود: جشن نوروز در روستای ملی بسک و روستاهای گردشگری رودمجان، حصار، رزق و ساک و امروز با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، استاندار، روسای ادارات، گردشگران و گردشگران برگزار می شود. علاقه مندان

وی گفت: هدف از برگزاری این جشن ها احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با عید نوروز، تقویت روحیه شادابی و شادابی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی مردم در گذشته است. برای جذب گردشگر “

محمدی بیان کرد: بسیاری از بازی های محلی، موسیقی سنتی، غذاهای سنتی و … در این آیین به نمایش گذاشته شد. از روستاها

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: 32 جاذبه تاریخی و گردشگری با ایجاد راهنمای گردشگری در این شهرستان و 6 کمپ و پارک برای اسکان موقت برای پذیرایی از گردشگران در این شهرستان ساماندهی شده است. گردشگران.”

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهر، تهیه 14 اقامتگاه بوم گردی و روستایی، چاپ هشت هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی، ایجاد سه بازارچه صنایع دستی و سوغات، نصب بنر و تابلوهای معرفی جاذبه ها و گردشگران. راهنماها دفتر برای پذیرایی از گردشگران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید