15 کارگاه ساختمانی در قطعه روچ تربت حیدری به بهره برداری رسید

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806717

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، 15 پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی در قطعه روچ تربت حیدری با 100 میلیارد ریال وام به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; علی اکبر صاحبی فرماندار رخ صبح امروز در حاشیه اجرای این پروژه ها گفت: دستیابی به میانگین کشوری در زمینه توسعه زیرساخت ها و اشتغال از اولویت های ما در دولت سیزدهم در شهرستان روح است.

وی تصریح کرد: بهره برداری از سه ساختمان روستایی در روستاهای پاگدر، قشر بت و احمدآبادخزایی، بهره برداری از آسفالت راه روستای جوادیه، بهره برداری از مناطق روستایی و پروژه آسفالت شیله گشاد تا اسدیه به طول 3 کیلومتر، برق رسانی. به مالکان چاه، افتتاح شهرداری نصر، کلبه بوم گردی و تعمیرات اساسی پمپ بنزین نصر، دو پروژه خودکفایی، خانه معلولان، دو پروژه آبیاری تحت فشار و خط لوله در بخش کشاورزی از جمله پروژه های دهه فجر امسال بود. دهه. راک ناحیه.

بهشدار روح خاطرنشان کرد: در مجموع بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران روستایی، عمران ملی و محرومیت زدایی در این طرح ها هزینه شده است.

دوازدهمین اقامتگاه بوم گردی تربت حیدری در شهر توریستی ناسبچ افتتاح شد.

علی محمدی رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه گفت: اقامتگاه بوم گردی حاج عطا نصر در زمینی به مساحت 250 متر مربع و زیربنای 200 متر مربع شامل هفت اتاق در دو طبقه با سرمایه گذاری دو میلیاردی واقع شده است. ریال از بخش خصوصی.گردشگری.و به طور مستقیم برای چهار نفر شغل ایجاد کرد.

وی افزود: اقامتگاه های دیگری در شهر نصر از جمله صنایع دستی و سوغات، غذاهای محلی و میراث معنوی در این اقامتگاه به نمایش گذاشته شده است که گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند.

محمدی افزود: شهر توریستی نصر دارای جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله نصر ساجی بای در مناطق ییلاقی، زیارتگاه های تاریخی است که سالانه پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.

وی خاطرنشان کرد: موافقت اصولی مجموعه گردشگری سد نصر از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان صادر شده که با کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری های خود را در منطقه نصر آغاز می کند.

وی افزود: گردشگران خواستار آشنایی بهتر با آداب و رسوم فرهنگی و آیین های سنتی هستند و اقامتگاه های بوم گردی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است.

محمدی گفت: اقامتگاه حاج عطا که الگویی از معماری قدیمی روستاست که ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری در این منطقه نوید توسعه این صنعت و درآمدزایی پایدار در آینده برای نصر و روح را می دهد. .

رئیس اداره میراث فرهنگی افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و افزایش اقامتگاه ها در این مکان ها می تواند نقش موثری در توسعه گردشگری، حفظ فرهنگ و میراث غنی فرهنگی و همچنین معرفی و رونق این مکان ها داشته باشد. بازار صنایع دستی معرفی و حفظ آداب و رسوم، سنت ها و سنت های محلی اصیل منطقه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید