حمایت از ظرفیت و ارتقای زیرساخت ها مهمترین اولویت کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدری است.

ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1805705

زاهدی گفت: اولویت اول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر حمایت، تشویق و ارتقای ظرفیت و ارتقای زیرساخت های فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه در گفتگو با صبح توس؛ وی بیان کرد: از ابتدای شورای ششم و شروع به کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پس از تحقیقات در حوزه فرهنگی و اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که در سال آینده دو رویکرد اصلی خواهیم داشت. در حوزه فرهنگی و اجتماعی

وی افزود: البته حوزه فرهنگی و اجتماعی شامل تمامی حوزه های مرتبط با این کمیسیون اعم از علمی، پژوهشی، هنری، فعالیت های اجتماعی و ورزشی و گردشگری است.

زاهدی گفت: تربت حیدری یکی از قوی ترین و غنی ترین شهرهای کشور از نظر پتانسیل و نیروی کار است که به دلیل عدم توجه و حمایت از این ظرفیت ها و نبود زیرساخت ها متاسفانه نتوانستیم از نیروی کار به عنوان هویت و هویت استفاده کنیم. عزت را در این شهر حفظ کنیم و معمولاً پس از رسیدن به سطوح بالاتر این استعدادها به شهرهایی مهاجرت می کنند که بیشتر به مسائل فرهنگی، هنری و ورزشی توجه دارند یا زیرساخت های مناسب تری دارند، بنابراین اولویت اول کمیته فرهنگی و شورای اجتماعی شهر است. شورای اسلامی حمایت، تشویق و ارتقای ظرفیت و ارتقای زیرساخت های فرهنگی است.

یکی از اعضای شورای شهر تربت حیدری گفت: در کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که اولین ماموریت ما باید رفع موانع، مشکلات، حمایت، تشویق و تشویق این توانایی ها و در واقع احساس باشد. که کارکنان در حوزه حکمرانی شهری در کنار آنها هستند اما شرایط توسعه آنها نیز فراهم است.

وی افزود: بخشی از این شرط رشد، برخورداری از حمایت های لازم در مسابقات، دوره ها، نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف است تا برای اولین بار تصاویر هنرمندان، دانشجویان، نویسندگان و برگزیدگان جشنواره های مختلف در جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته شود. محیط شهری.» در صحن شورای شهر این نزدیکان را ارزیابی کردیم که این حرکت باعث می شود افراد تحصیلکرده شهر شاهد حضور کارکنان در حوزه مدیریت شهری باشند و یقینا تلاش و توجه و حمایت کارکنان باعث رشد و بالندگی خواهد شد. این بستگان

افتتاح اولین نگارخانه تربت حیدریه در دهه فجر

زاهدی همچنین به گام دوم کمیسیون فرهنگی شورای شهر اشاره کرد و گفت: از نظر زیرساخت های فرهنگی و هنری امکانات کمتری داریم و متاسفانه ضعیف هستیم. سینما، آمفی تئاتر، فرهنگسرا، گالری، گالری، فرهنگسرا، آمفی تئاتر روباز و خانه مشاهیر «و ما سلبریتی نداریم که نسل جوان را جذب کند و استعداد خود را بیابد و فضای مفرح و مفرح را برای خانواده ها ایجاد کند، بنابراین ساختیم. اولین قدم در زمینه زیرساخت برای ایجاد گالری.

وی گفت: با همکاری میراث فرهنگی مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و اولین گالری برای نمایش آثار ارزشمند هنرمندان فضایی را به منظور معرفی بیشتر هنرمندان به جامعه به ویژه هنرمندان جوان و در حال رشد و استعدادیابی و سرگرمی اختصاص دادیم. برای خانواده ها و همچنین توجه بیشتر به مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر را راه اندازی کردیم که همه این هزینه ها را خیرین و شهروندان فرهنگی دوست داشتند و هیچ هزینه ای برای شهرداری در این زمینه متحمل نشد.

ساخت نمازخانه در پارک نظامی پیشکوه

زاهدی خاطرنشان کرد: در گام دوم متاسفانه در پارک جنگلی پیشکوه مسجد و نمازخانه با ظرفیت حدود 800 هکتار نداریم. فکر می کردیم خانه تا به امروز با مشارکت خیرین تحصیل کرده آجری و آرماتور و بتنی بوده و این مکان به زودی برای استفاده همشهریان ساخته و به بهره برداری می رسد.

یکی از اعضای شورای شهر تربت حیدریر گفت: در گام سوم برای گنجاندن موضوعات فرهنگی در تفریح ​​شهروندان و ایجاد فضای جذاب تر برای شهروندانی که تمایل به استفاده از پارک ها را دارند، حد فاصل میدان ریاضی تا پارک سنگی ما آمفی تئاتر بازارچه را با ظرفیت 500 نفر و با سه ورودی و خروجی طراحی کردیم، بنابراین با توجه به اینکه انجمن سینمای جوانان تربت حیدریه دارای سینمای سیار است، محلی برای نمایش فیلم، تئاتر هنرمندان، جشن ها و اختتامیه می باشد. سال برای مدارس و مهدکودک ها استفاده از ورزشکاران باستانی برای راه اندازی کار.

وی افزود: این آمفی تئاتر دو دوره دارد که یکی دایره ای است و می توان از آن به عنوان گودال روباز باستانی استفاده کرد و دومی برای سخنرانی و استفاده هنرمندان در اجراهای ویژه طراحی شده که بخشی از هزینه ها را نیز تامین می کند. و مصالح و با حمایت شهرداری این فضای دلپذیر و ایده آل ساخته و آزاد خواهد شد.

ساماندهی تابلوهای شهدا در شهرستان

وی ساماندهی تابلوهای شهادت را چهارمین گام از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برشمرد و افزود: اساس طرح تدوین شده و اولین پرونده در کنار منزل پدر شهید محمد دانش آموز افتتاح می شود. علی شریفی که یک دهه با هزینه خانواده شهید در دهه فجر اعدام شد.

عضو شورای شهر تربت حیدری با تشکر از همه خیرین بزرگوار به ویژه کارخانه کاشی زرین خراسان از توزیع کاشی تابلوهای شهدا از این کارخانه خبر داد و گفت: باید هر چه بیشتر این تابلوها در سطح شهر ساماندهی شود. ممکن است.

وی در خصوص تقاضای سینما گفت: مشکل سینما در پارک مینوی شهر ولی عصر (عج) بعد از حدود سه سال حل شد و آن را گرفتیم. طرح های این پردیس به عنوان نماینده معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار موسسه سینمایی شهر قرار دارد و برای نظارت بر اعتبار آن از طریق معاونت با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی مشورت کردیم. وزیر سینمای وزارت ارشاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه به مناسبت بحث خواهرخواندگی تربت حیدری با شهرهای داخلی و خارجی این موضوع را موجب معرفی بیشتر و بهتر تربت حیدری در کشور. فعالیت های تجاری و اقتصادی به ویژه در زمینه سوغات، تسهیل روابط اداری شهروندان و جابجایی و تبادل نظر مدیران شهری از جمله مزیت های این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید