وزارت امور خارجه وظیفه تعقیب تحریم های مواد مخدر در مجامع بین المللی را بر عهده دارد


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837356

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه به همراه ستاد حقوق بشر باید مواردی را بررسی کنند که حقوق بشر بین المللی توسط بلوک غرب و گروه های تروریستی نقض شده و یا تحریم های حقوق بشری اعمال شود. به عنوان تحریم مواد مخدر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه امروز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه این کمیسیون گفت: کاظم قریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان به همراه نماینده وزارت امور خارجه. در جلسه امروز و ارائه این حوزه به اعضای کمیته ارائه شد.

وی افزود: همچنین بر اساس مدل SWOT، تحلیل وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت ها در حوزه حقوق بشر، سوء استفاده برخی کشورهای غربی با تکیه بر حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای فشار بر ملت ها توسط مقامات حاضر در جلسه.» و توضیح داده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان پارلمان اروپا بر اساس مطالعات و مطالعات دقیق و با توجه به دیدگاه مبهم و ابزاری غرب در مورد حقوق بشر، پیشنهاد کردند که ستاد حقوق بشر برای توسعه یک راهبرد جامع و موثر سرمایه گذاری کند. راهبردها باید بر اساس فصل سوم قانون اساسی تدوین شود تا مردم بتوانند از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

عباس زاده افزود: نمایندگان مجلس تاکید کردند مواردی که منجر به عدم تضمین حقوق بشر بر اساس اصول قانون اساسی شده است توسط ستاد حقوق بشر احصا و رصد شود. ستاد حقوق بشر باید راهبردی را بر اساس واقعیت های موجود در کشور تدوین کند و پس از گذراندن مراحل محاکمه، آن را به عنوان یک سند تضمین کننده احقاق حقوق بشر دنبال کند. تایید و تایید در موسسات عالی.

وی افزود: وزارت امور خارجه به همراه ستاد حقوق بشر موافقت کرده اند در خصوص حقوق ملت ایران در بلوک غرب، گروه های تروریستی، منافقین و معاندین یا از طریق تحریم های حقوق بشری مانند تحریم های مواد مخدر موضع گیری کنند. به حقوق مردم آسیب رسانده یا تضعیف کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید