وزارت بهداشت طرح پزشک خانواده را با سرعت بیشتری اجرا کند


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891191

رئیس‌جمهور وزارت بهداشت و درمان را موظف به اجرای طرح‌های تحول‌آفرین دولت در حوزه سلامت، اجرای سریع‌تر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به ویژه در شرایطی که کشور همچنان درگیر اپیدمی کرونا است، کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا از زحمات و تلاش های کادر بهداشتی و درمانی برای حفظ جان مردم در برابر ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: ایثار و تلاش همه اعضا پرسنل بهداشتی و درمانی در دوران مقابله با اپیدمی کرونا صفحه درخشانی در تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در حوزه دارو، با قدردانی از داروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: دولت از تلاش برای تولید تمامی داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان داخلی حمایت می کند.

دکتر رایضی با اشاره به گزارشی مبنی بر اینکه بیش از 90 درصد داروهای مورد نیاز توسط شرکت های داخلی تولید می شود، این دستاورد را باعث افتخار دانست و افزود: ادامه این روند بی شک گامی راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور و کشور است. دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از او خواهد کرد

رئیس جمهور همچنین به بازگشایی آتی مراکز آموزشی و در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همانطور که با تلاش کادر درمانی و البته با حمایت جدی مردم توانستیم بر طغیان های مختلف این بیماری فائق آییم. در حال حاضر نیز لازم و ضروری است که مردم از دستورالعمل ها پیروی کنند موفقیت سیاست ها در مدیریت کرونا.

دکتر رایضی همچنین بر لزوم تزریق دوز تقویت کننده واکسن تاکید کرد و اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا در حفظ جان افراد موثر است و افرادی که دوز تقویت کننده دریافت نکرده اند بیشتر در معرض آسیب هستند. .

آیت الله رئیسی انجام آزمایش و شناسایی بیماران کرونایی در مرزها و مبادی ورودی کشور را ضروری دانستند و از همه مردم خواستند برای در امان ماندن از کرونا و سویه های جدید آن به رعایت کامل اصول بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

«اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعاتی بود که رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا بر آن تاکید کرد. دکتر رایضی وزارت بهداشت و درمان را موظف به اجرای طرح‌های تحول‌آفرین دولت در حوزه سلامت، اجرای سریع‌تر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به ویژه در شرایطی که کشور همچنان درگیر اپیدمی کرونا است، کرد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه ها اشاره و بر لزوم رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حضور 30 ​​درصدی مردم تاکید کرد. تماشاگران در اماکن ورزشی سرپوشیده

دیدگاهتان را بنویسید