وزارت دفاع اوکراین در پشت صحنه حادثه پل کریمه حضور داشت


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902817

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) با اشاره به انفجار پل کریمه اعلام کرد که اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین پشت این حادثه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) با اشاره به انفجار پل کریمه اعلام کرد که اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین پشت این حادثه بوده است.

FSB همچنین از شناسایی 12 مظنون و دستگیری 8 نفر به اتهام همدستی در حمله به پل کریمه خبر داد که شامل 5 روس، سه اوکراینی و یک ارمنی بودند.

صبح روز شنبه رسانه های روسیه و اوکراین از وقوع یک انفجار مهیب در پل شبه جزیره کریمه خبر دادند. این پل با نام «کرچنسکی» شناخته می شود و کریمه را به دیگر مناطق روسیه متصل می کند.

روسیه از صبح روز دوشنبه حملات موشکی گسترده ای را علیه زیرساخت های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور انجام داده است. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار پل کریمه آغاز شد. رئیس جمهور و مقامات ارشد روسیه پیشتر گفته بودند که دولت اوکراین “حمله تروریستی به پل کریمه” را طراحی و اجرا کرده است.

بر اساس گزارش ها، در این حملات دست کم 19 نفر کشته و 105 نفر زخمی شدند.

همچنین در ادامه حملات روسیه به اوکراین، منابع و رسانه های محلی دقایقی قبل از به صدا درآمدن آژیر از حمله موشکی به کیف خبر دادند و همزمان برخی رسانه های اوکراینی از شنیده شدن چندین انفجار در شهر «نیکلایف» در جنوب خبر دادند. بخشی از این کشور

دیدگاهتان را بنویسید