وزیر امور خارجه ایران از مواضع دبیرکل سازمان شانگهای درمورد فلسطین تمجید کرد

وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن تقدیر از مواضع مثبت و سازنده در قبال حوادث فلسطین، این مواضع را حامل پیام خوبی برای منطقه و نشان دهنده توجه سازمان به امنیت ارزیابی کرد. صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا.

به گزارش خبرگزاری موج


، حسین امیرعبدلاخیان جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به طیف متنوع همکاری‌های اقتصادی و تجاری، بر اهمیت و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

وی ابتکار پیشنهادی معاون اول رئیس جمهور ایران اسلامی در نشست بیشکک در زمینه همکاری های اقتصادی و صنعتی اعم از سرمایه گذاری، حمل و نقل، ترانزیت و محیط زیست را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار حمایت و پیگیری دبیرکل سازمان در اجرای آن

دبیر کل سازمان شانگهای همچنین در این جلسه با تشکر از امیر عبدالخیان برای برگزاری موفق همایش فلسطین و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت فلسطین، دیدگاه سازمان شانگهای در قبال مسئله فلسطین را با توجه به اهمیتی که سازمان شانگهای برای امنیت منطقه خاورمیانه قائل است تبیین کرد.

ژانگ مینگ با اشاره به اهمیت نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های امنیتی، اقتصادی و صنعتی میان کشورهای عضو سازمان، از ابتکارات پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در نشست بیشکک با موضوع استقبال کرد. توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و اقتصادی و تمایل دبیرخانه این سازمان برای پیگیری، موارد مطرح شده را اعلام کرد.


آیا این خبر مفید بود؟