وزیر بهداشت: واکسیناسیون عمومی تاج در ایران متفکران را شگفت زده کرد

وزیر بهداشت: واکسیناسیون عمومی تاج در ایران متفکران را شگفت زده کرد

روز جدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور همه اندیشمندان را شگفت زده کرد، گفت: در تیرماه تنها پنج میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شد که امروز به 79 میلیون دوز رسید که یک رکورد جهانی است.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل نظام پزشکی کشور و تجلیل از کادر پزشکی در سالن همایش های صدا و سیما، افزود: همانطور که دوران دفاع مقدس نشان داده است، اگر مردم را به میدان بیاوریم. در مرحله، امروز موفق شدیم و این باعث شد که به رکورد واکسیناسیون عمومی تاج برسیم.

وی گفت: صحنه باشکوه همبستگی در دستیابی به اهداف بهداشتی از جمله واکسیناسیون کرونا دیدنی است و در مردادماه امسال شاهد مرگ بیش از 700 نفر در روز در روز بودیم که با حرکت مردمی واکسیناسیون کاهش چشمگیری داشت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین با مساعدت نظام پزشکی باید سامانه ارجاع، پرونده الکترونیک و ارتقای جمعیت در نظر گرفته شود، با توجه به اینکه 12 درصد جمعیت کشورمان مسن هستند و به 30 درصد می رسد. در آینده و مجلس حرکتی انقلابی در این زمینه آغاز کرد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی برای افزایش جمعیت نیازمند گسترش درمان ناباروری است، افزود: علاوه بر این در حوزه کنترل بیماری ها باید شیوه زندگی و کیفیت دارو ارتقا یابد و به خودسازی نیاز داشته باشیم. -کافی است.”

وی خاطرنشان کرد: ما همه حوزه‌های آموزش و ارتقای سلامت را داریم و اساتید برجسته در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارند و نباید برنامه‌ریزی غلطی داشته باشیم و دانشگاه‌ها باید برای تربیت جوانان گام بردارند. . ضمن اینکه در زمینه درمان خودکفا هستیم و حتی در کشورهای همسایه برای کارهای پزشکی به ما مراجعه می کنند.

وزیر بهداشت پزشکی را یک رسالت دانست نه شغل و افزود: پزشکان با سوگندی که ذکر می کنند بیماران را نجات می دهند و یک پزشک خوب بدون توجه به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … بیماران را درمان می کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمار از نظر دسترسی به خدمات درمانی و درمانی برابر است و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می توان به این مهم دست یافت، گفت: سازمان نظام پزشکی باید حافظ واقعی مردم باشد. و جامعه پزشکی با بکارگیری علوم و فناوری های جدید به سلامت انسان خدمت کند.

وی افزود: ویروس تاج در دو سال آخر جنگ جهانی دوم حامیان سلامت را بسیج کرده است که برای درمان بیماران قیام کرده و به عنوان خط مقدم حفاظت مقدس عمل می کنند.

وی گفت: ما پزشک هستیم نه صنعتگر یا سیاستمدار و تاجر، بنابراین نمی توانیم معالجه مردم را به تاخیر بیندازیم و باید هر چه سریعتر اقدام کنیم.

وی گفت: تاج نشان داده سلامت تک بعدی نیست و امروز شاهد تلاش جامعه پزشکی برای درمان بیماران هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید