وزیر بهداشت: 20 درصد مبتلایان به موج امیکرون کودکان هستند

وزیر بهداشت: 20 درصد مبتلایان به موج امیکرون کودکان هستند

روز جدید وزیر بهداشت با اعلام اینکه در موج ششم تاج 20 درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می دهند، گفت: نمی توان جلوی شیوع اومیکرون را گرفت.

بهرام عین اللهی در مراسم بهره برداری از پروژه بیمارستان امام حسین(ع) اظهار داشت: با توجه به گسترش سویه کراون امیکرون، واحد مراقبت های ویژه جدید را در بیمارستان امام حسین(ع) افتتاح کردیم و این بیمارستان در مجموع حدود 60 مورد احیا دارد. تخت و دستگاه احیا برای کودکان نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: در موج ششم با امیکرون 20 درصد بیماران را کودکان تشکیل می دهند، بنابراین باید مراقب کودکان به ویژه کودکان زیر دو سال باشیم زیرا تاج برای آنها بسیار خطرناک است. اگر فردی در خانواده علائم سرماخوردگی دارد، باید از تماس با کودکان خودداری کند.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آمادگی مراکز درمانی کشور با آتشدان اومیکرون افزود: در 14 آذرماه سال جاری در دنیا Omicron افتتاح شد.

عین اللهی گفت: یکی از کارهای ما تقویت مردم بود که با واکسیناسیون انجام دادیم. Omicron ها در همه جا در دنیا وجود دارند و نمی توان جلوی گسترش Omicron را گرفت، اما تلاش ما این بوده که مردم را پایدار کنیم. تا امروز 135 میلیون دوز واکسن کراون در کشور تزریق شده است که 90 درصد جمعیت هدف یک دوز، 80 درصد دو دوز و 27 درصد سه دوز واکسن کراون دریافت کرده اند.

به گفته وزیر بهداشت در تهران، 93 درصد مردم یک نوبت، 85 درصد دو دوز و 35 درصد سه دوز واکسن دریافت کردند.

وی گفت: از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. طی دو تا سه هفته آینده به اوج صعود خواهیم رسید. Omicron نیازی به مراجعه همه افراد مبتلا به علائم سرماخوردگی به پزشک ندارد، زیرا بسیاری از افراد ممکن است علائم خفیف داشته باشند، اما افراد مبتلا به بیماری های همراه حتما باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید