وزیر خارجه بلاروس از اصلاح قانون اساسی کشورش خبر داد

ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس امروز با دبیرکل سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دیدار کرد تا او را در جریان اوضاع سیاسی داخلی کشور و تلاش ها برای اصلاح قانون اساسی بلاروس قرار دهد.

بر اساس این گزارش ، خبرگزاری دولتی بلاروس این خبر را تأیید کرد: “ولادیمیر ماکی در دیدار با گوترش ، وی را در جریان آخرین تحولات مربوط به توسعه اوضاع سیاسی داخلی بلاروس و روند بحث درباره اصلاح قانون اساسی قرار داد.”

وزیر امور خارجه بلاروس در این دیدار همچنین گوترش را از جزئیات اتهامات علیه کشورش ، از جمله تلاش عمدی مینسک برای افزایش تهدیدها ، به ویژه جهت منحرف کردن مهاجران به مرزهای اروپایی و وضعیت واقعی در مرزهای غربی بلاروس مطلع کرد. مینسک با نماینده دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) همکاری می کند.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر و در پی اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه بلاروس ، مقامات اتحادیه اروپا مینسک را متهم کرده اند که پناهجویان را به عنوان اقدامی به سمت مرز لیتوانی و لهستان یا در واقع مرز اتحادیه اروپا هدایت کرده است. این موضوعی است که دولت بلاروس همیشه آن را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید