وصول هزینه های نگهداری با مخابرات خرید کابل با شهروندان


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908864

علیرغم اینکه طبق اطلاعیه مهرماه شرکت مخابرات، هزینه اضافی به عنوان حداقل هزینه نگهداری در قبوض مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده است. اما هنوز شاهد افزایش نرخ تعویض کابل های مخابراتی سرقتی در شهر هستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از هفته گذشته بسیاری از خوانندگان این پایگاه خبری در تماس با «راه آرمان» از سرقت کابل های تلفن خود خبر دادند و از خبرنگار ما خواستند تا موضوع را پیگیری کند.

محمد طهماسبی یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با راه آرمان گفت: چند روز پیش عصر متوجه شدم مامور مخابرات با لباس و تجهیزات مخابراتی در جعبه توزیع کابل تلفن مشغول انجام کاری است. نزدیک که شدیم جوابمان را داد قاطعانه گفت; ما در حال نصب یک خط تلفن جدید برای یکی از همسایگان خود هستیم.

وی ادامه داد: برای ما که تا به حال چنین سرقتی را تجربه نکرده بودیم تعجب آور نبود بنابراین به راه خود ادامه دادم تا به خانه رسیدم. وقتی وارد خانه شدم فرزندانم به من خبر دادند که خطوط اینترنت قطع شده است. می‌خواهم بپرسم که وقتی فهمیدم در یک کوچه 8 کابل تلفن 8 همسایه را دزدیده‌اند، دلیلش چیست؟

طهماسابی گفت: روز بعد به اداره مخابرات محل مراجعه کردیم و در پاسخ به درخواست خود مبنی بر نصب کابل تلفن؛ گفتند خودتان بخرید ما نصب می کنیم.

وی تاکید کرد: حتی با سامانه عیب یابی تلفن ثابت 2017 تماس گرفتیم و پس از اعلام وضعیت اعلام شد نگران نباشید در حال ترمیم سیم کشی آن منطقه هستیم.

یکی دیگر از مخاطبان در تماسی تلفنی گفت: بارها کابل های مخابراتی اطراف خانه ما به سرقت رفته است، دو بار هم کابل خریدیم و مخابرات برای نصب آن مراجعه کرد.

نکته جالب در مورد این اتفاقات صدور قبوض است که هیچ مبنایی ندارد، مثلا یکی از افرادی که تلفن ثابتش به دلیل سرقت کابل عملاً سه ماه است که قطع شده است، قبض 400 هزار دریافت کرده است. قیمت مکالمه

اگرچه پیگیری های ما در خصوص سرقت کابل های تلفن و شلختگی ادارات مخابرات در نصب مجدد آن همچنان ادامه دارد، اما موضوعی که مردم را بسیار نگران کرد افزایش یکباره قبوض تلفن ثابت در 50 روز گذشته بود. حتی در خانه هایی که فقط برای خطوط اینترنت از تلفن استفاده می کردند و هیچ تماسی نداشتند 18 هزار تومان افزایش به ثبت رسید.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برخی شکایات مطرح شده در خصوص افزایش هزینه تلفن ثابت، گفت: آنچه به عنوان افزایش هزینه دیده می شود، اخذ حداقل هزینه تعمیر و نگهداری بر اساس ماهانه است. قیمت خدمات مکالمه صوتی مصوب ستاد تنظیم بازار بوده و افزایشی در نرخ تلفن ثابت وجود ندارد.

علیرغم اینکه طبق اطلاعیه مهرماه شرکت مخابرات، هزینه اضافی به عنوان حداقل هزینه نگهداری در قبوض مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده است. اما هنوز شاهد افزایش نرخ تعویض کابل های مخابراتی سرقتی در سطح شهر هستیم که باعث نارضایتی مردم کرمانی شده است.

اما پیگیری خبرنگار ما به افزایش قیمت بستگی دارد و دلیل سرقت کابل هم بی کفایتی ادارات مخابرات و اجبار مردم به خرید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید