وضعیت توزیع و نگهداری کالا در سیستان و بلوچستان مطلوب است


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892820

وزیر دادگستری در ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان:

امیرحسین رحیمی گفت: با تلاش اعضای ستاد تنظیم بازار و با هماهنگی استاندار سیستان و بلوچستان وضعیت کالایی در این استان مطلوب است و کمبود کالا وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری شب گذشته در ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند گفت: بیش از 52 هزار کالا در سامانه 124 ثبت شده است. سامانه ای که قیمت آن مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و این بدان معناست که اگر مردم بخواهند بدانند کالایی گران است یا نه می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

وی افزود: آنچه در ستاد تنظیم بازار کشور مطرح می شود بحث تامین مایحتاج مردم است و اولویت اول در این ستاد داشتن کالا و تامین نیازهای مردم است و علاوه بر آن این نیازها باید در حد معقول تامین شود. قیمت مردم باید قرار گیرد.

وزیر دادگستری گفت: 28 خردادماه امسال ستاد تنظیم بازار کشور مصوبه ای صادر کرد که بر اساس آن همه تولیدکنندگان قیمت کالاهای خود را در سامانه 124 ثبت می کنند و این قیمت توسط سازمان حمایت تایید می شود و این سامانه انجام می دهد. دقیقا همان چیزی است.

وی گفت: وزارت حریم خصوصی به زودی راهی برای ورود افراد به سامانه 124 از طریق تلفن همراه طراحی خواهد کرد.

رحیمی تصریح کرد: تولیدکنندگان سیستان و بلوچستان قیمت کالاهای خود را در سامانه 124 ثبت کرده اند و این موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: خیال شهروندان سیستان و بلوچستانی راحت باشد که در صورت داشتن شک و شبهه در قیمت کالا می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

وزیر دادگستری گفت: همدلی بسیار خوبی بین ضابطان قوه مجریه و دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان وجود دارد که موجب پیشرفت و توسعه استان می شود.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف استان باید نظارت خود را بر اصناف کوچک افزایش دهد، نظارت بر تولیدکنندگان و واردکنندگان توسط سازمان های دولتی انجام می شود.

سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه است


وزیر دادگستری گفت: در سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام داده است اما به دلیل وجود مشکلات مزمن در این منطقه همچنان نیاز به کار بیشتر است.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت، 10 روز مرخصی به زندانیان سیستان و بلوچستانی مشمول مرخصی و فاقد جرائم امنیتی اختصاص می یابد.


وی ادامه داد: با وحدت و همدلی موجود 983 پروژه با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان در سال جاری توسط دولت به بهره برداری رسیده است که نسبت به مدت مشابه 4 برابر شده و تک تک آنها قابل مشاهده است. .


رحیمی تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی 200 پروژه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در یک هفته از سوی دولت راه اندازی می شود و پروژه راه آهن زاهدان تا هش به طول 155 کیلومتر نیز در روزهای آینده به بهره برداری می رسد. حضور مقامات کشوری


وی افزود: پروژه های ناتمام زیادی در کشور وجود دارد و عزم جدی برای تکمیل این پروژه ها صورت گرفته است.


وزیر دادگستری تصریح کرد: افتتاح 155 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی و آغاز ساخت 4 هزار واحد مسکونی روستایی از جمله اقدامات خوبی است که در این استان انجام شده است.


وی تصریح کرد: آبرسانی به 150 روستای بخشداری، آغاز آبگیری سد شهرستان ناشنوا به ظرفیت 100 میلیون مترمکعب، حفاری 4 گمانه عمیق و نمک زدایی آب در یکی از چاه های عمیق، بهره برداری به طول 150 کیلومتر. خطوط لوله گاز شهری و روستایی تجهیز بیش از 2000 کلاس درس به سیستم گرمایشی و تجهیز 2400 کلاس درس به سیستم سرمایشی از اقدامات مهمی است که در این منطقه اجرا شده است.


رحیمی گفت: رتبه اول طرح نهضت ملی مسکن، رتبه اول جذب اشتغال تسهیلات تبصره 18، رتبه چهارم اشتغال در کشور، رتبه دوم در ایجاد خانه های خلاق، رتبه دوم توسعه. ورزش همگانی و مقام چهارم سازمان صمت در جذب اعتبارات واحدها این تولید نشان می دهد که این منطقه جهشی به سوی توسعه را از میهن اسلامی آغاز کرده و گام های بلندی در این راستا برداشته شده است که با تکمیل آن گام های بلندی برداشته شده است. امیدواریم در پایان این مدیریت شاهد چهره ای متفاوت از این استان باشیم.


دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

همچنین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر دادگستری ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش شبانه روزی شورای دولت خواستار افزایش تلاش ها با دقت و برنامه ریزی بیشتر شد. دستیابی به نتایج بهتر و محصولات بیشتر

آیت الله مصطفی مهامی گفت: با وجود خدمات همه دولت ها در سال های طولانی پس از انقلاب و شتاب گرفتن این خدمات در دولت جدید، متأسفانه به دلیل محرومیت های تاریخی همچنان مشاغل زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

امام جمعه زاهدان بر لزوم برنامه ریزی، تدبیر، تدبیر و اقدام قاطع تاکید کرد و افزود: استاندار سیستان و بلوچستان باید از اختیارات ویژه ای برخوردار باشد تا بتواند در موارد مهم تصمیمات ویژه ای اتخاذ کند چرا که رفع مشکلات استان نیازمند تدابیر ویژه است.

آیت الله مهامی تصریح کرد: وجود گردش مالی بالا و پروژه های مختلف در استان زمینه فساد را ایجاد می کند و باید در این راستا برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

وزیر دادگستری در ابتدای این جلسه گفت: این استان با وجود مشکلات فراوان در سیستان و بلوچستان توانسته در برخی از شاخص ها جایگاه خوبی در کشور به دست آورد.

رحیمی با قدردانی از زحمات مسئولان استانی گفت: دغدغه دولت حل مشکلات مردم است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به بیان دستاوردها، اقدامات و فعالیت های دولت در آن استان پرداخت و گفت: امروز سیستان و بلوچستان رتبه اول کشوری در نهضت مسکن ملی و همچنین رتبه ششم کشوری را در کشور دارد. از نظر اشتغال زایی و این مهم در این استان اتفاق می افتد که از معادن و صنایع بزرگ در این استان محروم هستیم.

حسین مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: فرآیند حفاری پنجمین چاه عمیق استان که در واقع پنجمین چاه عمیق کشور محسوب می شود، از هفته آینده با حضور معاون علمی رئیس جمهور آغاز می شود و دکل حفاری وی هم اکنون آغاز شده است. نصب شده و آماده کار می باشد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب در حوزه دانش در سیستان و بلوچستان گفت: قرار است اجرای طرح نیروگاه 320 مگاواتی تجدیدپذیر در استان آغاز شود.

مدرس حبانی به اقدامات حوزه گازرسانی استان اشاره و بیان کرد: در دولت سیزدهم سیمان سیستان به گاز وصل شد. گازرسانی سیمان خاش تا پایان شهریورماه و گازرسانی سیمان تیس تا پایان سال انجام می شود.


دیدار وزیر دادگستری با خانواده شهدای سیستان و بلوچستان

وزیر دادگستری در سفر به استان سیستان و بلوچستان با خانواده های شهید ‘صمد شکوزایی’، شهید ‘منصور رنجبر نوری’، شهید ‘محمد کیخایی’ و جانباز 70 درصد ‘بختیار بامری’ دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید