وضعیت کشتار غیرقانونی در ایلام غیربهداشتی و نامناسب است


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920985

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: وضعیت کشتارهای غیرقانونی در ایلام سالم و مناسب نیست و نیاز است در این زمینه اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، حجت الاسلام «عباسعلی بازیار» نماینده ولی قانونی در سازمان جهاد کشاورزی ایلام صبح شنبه در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان ایلام گفت: امروز در شرایطی هستیم. جایی که استانداردهای غذایی را که به دست مردم می رسد رعایت نمی کنیم باید بهداشت رعایت شود اما متاسفانه در زمینه تامین گوشت مورد نیاز مردم همچنان از روش های سنتی استفاده می شود که شرایط مناسب و بهداشتی ندارد.

وی افزود: متأسفانه افرادی هستند که از این وضعیت برای منافع خود سوء استفاده می کنند و از رسیدن گوشت سالم به دست مردم جلوگیری می کنند و به همین دلیل هم اکنون شاهد ذبح غیرمجاز در استان ایلام هستیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ذبح غیرمجاز می تواند باعث بیماری افراد شود و اگر گوشت دام ناسالم باشد جامعه را درگیر بیماری های خطرناکی می کند.

حجت الاسلام بازیار گفت: کشتارگاه های استان بیشتر با ظرفیت کم فعال و برخی غیرفعال هستند مانند آبدانان، دره شهر و سرابله در حالی که لازم است این کشتارگاه ها مشکلات خود را حل کرده و وارد چرخه اقتصاد دامی کشور شوند. استان “.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و معاونت اقتصادی استاندار و همه اعضای کمیته امنیت غذایی استان باید تلاش خود را در این زمینه تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: متاسفانه وضعیت کشتار غیرمجاز در استان غیرقابل تحمل است و مراکز متعدد غیربهداشتی گوشت سلامت مردم را به شدت به خطر انداخته است.

وی بیان کرد: واضح است که مبارزه با کشتار غیرقانونی تنها بر عهده اداره ای مانند دامپزشکی نیست و نیاز به همت استان و هماهنگی بین دستگاهی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید