وعده مهم گزینه تیم ملی برای هواداران پرسپولیس

وعده مهم گزینه تیم ملی برای هواداران پرسپولیس

پرسپولیس سال 1401 را بدون جام به پایان رساند و فصل جاری سپاهان و استقلال را بالای سر خود می بیند و سرنوشت قهرمانی در دست آنها نیست. در جام حذفی به نظر می رسد قرمزها به راحتی به فینال راه پیدا نکنند چرا که پس از یک بازی سخت در اصفهان و عبور از سپاهان، حالا باید منتظر برنده بازی گل گهر و فولاد باشند. در مجموع تیم گل محمدی در این چند سال در جام حذفی شکست خورده است و این مشکلی طبیعی است که بسیاری از هواداران پرسپولیس را نگران آینده تیمشان کرده است. در هر صورت اگر پرسپولیس سال آینده را بدون جام به پایان برساند، ادامه کار در این باشگاه برای یحیی گل محمدی سخت خواهد بود.

در شرایط فعلی 7 هفته به پایان لیگ باقی مانده است و پرسپولیس در صورتی که سپاهان از 24 امتیاز احتمالی 5 امتیازی شود و سرخ ها در تمام بازی های باقی مانده خود از جمله دربی پیروز شوند، می توانند امیدوار باشند که دوباره در صدر قرار بگیرند. قدر مسلم یحیی و تیمش بیش از هر زمان دیگری دلتنگ سه امتیاز از دست رفته مقابل هواداران هستند.

کریم باقری به عنوان یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس در مصاحبه ای به دفاع از عملکرد یحیی و تیمش پرداخت و البته به هواداران تیمش این اطمینان را داد که هنوز برای ناامیدی زود است و آنها تمام تلاش خود را می کنند تا فصل به نتیجه نرسد. بدون جام به پایان برسد.

بد آوردیم

پرسپولیس برای بازی با سپاهان چند بازیکن را به دلیل سرماخوردگی و مصدومیت از دست داد و همین امر باعث شد یحیی نتواند تیم ایده آل خود را مقابل تیم آماده و ماهر اصفهانی به میدان برود. باقری در این خصوص می گوید: «اصلا بدشانسی ما از قبل از بازی تراکتورسازی شروع شد. ویروس سرماخوردگی قبل از بازی وارد تیم شد و در زمان گرم کردن گلسیانی و سرلک گفتند نمی توانند به زمین بروند. به همین دلیل مجبور شدیم دو تغییر اجباری در ترکیب اصلی ایجاد کنیم. دو سه مصدوم هم در تیم داشتیم. با این حال بازی با تراکتور را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. با این حال کار ما در این دیدار سخت شد و در دقایق پایانی توانستیم پیروز میدان شویم. آن مسابقه به پایان رسید و قبل از بازی با سپاهان بسیاری از بازیکنان دوباره سرد و مصدوم شدند. بازی با سپاهان خیلی سخت بود و به همه بازیکنانمان نیاز داشتیم، اما مجبور شدیم چهار، پنج بازیکن را از ترکیب خارج کنیم. در ابتدای بازی مرتضی بدشانس بود و این اتفاق برای او افتاد و مجبور شدیم او را هم تعویض کنیم. اخراج پریرا در بدترین زمان اتفاق افتاد و ضربه بدی به تیم وارد کرد. با این حال، بازیکنان ما تمام تلاش خود را کردند تا حتی بازی را ببریم که در ثانیه های آخر به گل رسیدیم. فکر می کنم با همه این مشکلات مستحق یک تساوی مقابل سپاهان بودیم و برای آن بازی خیلی ضعیف عمل کردیم. هواداران منتظر برد بودند و از بازی استقبال خوبی کردند، متأسفانه شرمنده آنها شدیم. به هر حال، این فوتبال است و گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره شما را از رسیدن به هدف باز می دارد.

لیگ هنوز تمام نشده است

باخت به سپاهان و برتری استقلال در اهواز مقابل فولاد موجی از ناامیدی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد که شاید حتی در این فصل نایب قهرمان هم نشوند. به همین دلیل انتقاداتی از یحیی گل محمدی در رسانه ها و فضای مجازی مطرح شد. مربی ای که به نوعی هنوز از شکست خانگی مقابل سپاهان شوکه شده است. اما باقری که در این فوتبال سرد و گرم است، همه چیز را برای پرسپولیس تمام شده نمی بیند و می گوید: «شکست بخشی از فوتبال است و ما از این بردها و باخت ها در فوتبال زیاد دیده ایم. سپاهان حریف خوب و قابل احترامی است و انصافاً بازی خوبی مقابل ما انجام داد. دو سه هفته پیش در اصفهان آنها را شکست دادیم و این بازی را در تهران باختیم. دنبال بهانه نیستم اما راستش را بخواهید در این بازی خیلی ضعیف عمل کردیم. در چنین بازی های نزدیکی، غیبت چند بازیکن کلیدی و 60 دقیقه بازی با 10 بازیکن شرایط را بسیار سخت می کند. از هواداران اینجا عذرخواهی می کنم، اما معتقدم لیگ هنوز برای پرسپولیس تمام نشده است. اکنون 7 مسابقه دیگر در مقابل تیم ها وجود دارد و هیچ تیمی نمی تواند ادعا کند که در تمام دیدارهای خود پیروز شده است. حتی خودمان هم ممکن است دوباره امتیاز از دست بدهیم. این هفته‌ها تیم‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا نتایج کار سخت یک سال را ببینند.»

ما یک بازی را از دست نمی دهیم

پرسپولیس در این فصل سه باخت بد مقابل تیم های تراکتور، هوادار و سپاهان در تهران داشت و یک بازی در اهواز مقابل فولاد شکست خورد. این در حالی است که اگر قرمزها یکی از آن بازی ها را می بردند، اکنون جایگاه آنها در جدول بسیار متفاوت بود. باقری این سوال را قبول ندارد و می گوید: در فوتبال لازم نیست همه مسابقات را ببری. به هر حال همه تیم ها برای کسب امتیاز به میدان می آیند. امسال به غیر از دو سه تیم انتهای جدول، تیم ضعیفی در لیگ نداشتیم. جادوی بازی ها در همین بردها و باخت ها نهفته است. اگر به لیگ های معتبر دنیا نگاه کنید، گاهی اوقات آنها در مسابقات شکست می خورند که باورش سخت است. هواداران ما هم این مسائل را می دانند و قطعا تا روز آخر از تیم و کادرفنی حمایت خواهند کرد. حالا دلیلی برای پشیمانی وجود ندارد که چرا یک مسابقه خاص را باختیم. ما باید به آینده نگاه کنیم و مطمئن شویم که در صورت پیروزی در 7 بازی آینده، شانس زیادی برای قهرمانی خواهیم داشت. یادتان باشد در جام حذفی شرایط خوبی داریم و با سه برد قهرمان می شویم.

سال خوبی نداشتیم

پرسپولیس سال 1401 را بدون جام به پایان رساند و ممکن است سال آینده هم این اتفاق بیفتد. وقتی از باقری در این باره پرسیدیم، گفت: سال خوبی از نظر کسب عنوان قهرمانی نداشتیم، اما ناراحت نیستیم. ما چندین سال متوالی جام های ارزشمندی کسب کرده ایم و اکنون مدعی دو جام هستیم. هواداران نگران نباشید انشالله امسال را بدون جام به پایان نخواهیم رساند. البته در این راستا به حمایت مردم نیاز داریم و نمی‌خواهیم ناامید آن‌ها را ببینیم.»

پریرا مهاجم ضعیفی نیست

اخراج لئاندرو پریرا در دیدار سپاهان و پرسپولیس شاید دلیل اصلی شکست ارتش سرخ در این دیدار معتبر و سرنوشت ساز بود. به خاطر همین مشکل هواداران پرسپولیس در روزهای اخیر از پریرا انتقاد کرده اند و او را پرسپولیسی نمی دانند. اما کریم باقری همیشه صریح در دفاع از پریرا گفت: وقتی یک بازیکن خارجی در هر سطحی وارد کشور و محیط جدیدی می شود، زمان می برد تا به شرایط جدید متعهد شود. حتی خود بازیکنان ایران هم نیاز به زمان دارند تا حداقل بازی خود را هرجا که می روند ارائه دهند. پریرا برای اولین بار وارد فوتبال ایران شد و هنوز آنطور که باید با تیم هماهنگی ندارد. من او را بازیکن بدی نمی‌دانم، اما می‌دانم که بازیکن در فضای جدید به فرصت‌ها و حمایت‌های بیشتری نیاز دارد. هر چقدر هم که یک بازیکن خوب باشد، ممکن است نتواند در کشور دیگری عملکرد خوبی داشته باشد. این به این معنی نیست که او بازیکن ضعیفی است. پریرا این شانس را دارد که خودش را به کادرفنی و هواداران ثابت کند. اگر موثر بود خوب است و اگر نه دلیل بر ضعیف بودن آن نیست. ما نباید خیلی روی پریرا فشار بیاوریم، اما به او زمان کافی خواهیم داد و امیدوارم بتواند ارزش خود را نشان دهد.”

گالنویی گزینه مناسبی برای تیم ملی است

پس از تنش های فراوان و پیشنهادهای رسمی به برخی مربیان و همچنین مذاکره با فلیکس سانچز، سرانجام فدراسیون فوتبال امیر کلانوی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. انتخابی که شاید به مذاق خود تاج خوش نیامد اما او انتخاب این مربی را به آخرین راه حل برای تیم ملی تبدیل کرد. باقری ربطی به سرمربی گری گالنویی ندارد و می گوید: «دوست ندارم درباره نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی توسط فدراسیون صحبت کنم.» اما مسئولان هم کم تجربه نیستند و باید بهترین کار را کرده باشند. تصمیم گیری امیر گالنووی یک مربی موفق فوتبال ایرانی است و همه ما باید به او کمک کنیم تا در کارش موفق شود. مطمئنا گالنویی یا هر فرد دیگری که سرمربی تیم ملی شد به تنهایی نمی توانست کاری از پیش ببرد. تیم ملی جایی است که همه عوامل در موفقیت آن نقش دارند. برای موفقیت در مسابقات پیش رو به اتحاد ملی نیاز داریم. فقط امیدوارم شکل حمایت از کلانوی مثل مربیان خارجی قبلی تیم ملی باشد. وظیفه اصلی در این مورد بر دوش فدراسیون فوتبال است.

دیدگاهتان را بنویسید