وقتی آسایش مردم از هیاهوی صدا خفه کنان سلب می شود / برخورد با کورس های شبانه رانندگان کیست؟!

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790494

تخلیه شور جوانی با غرش صدا خفه کن ها و صدای ترمز در نیمه های شب، آرامش چند ساله زاهدان و اهالی را از برخی خیابان های زاهدان سلب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، نیمه های شب و صدای غیرعادی مداوم بوق و سیستم های صوتی، غرش صدا خفه کن و صدای جیغ ناگهانی ترمز خودروها استرس و اضطراب زیادی را برای عابران پیاده و ساکنان ایجاد می کند.

هر چند رعایت قوانین شبانه روزی فرقی نمی کند، اما برخی از افراد قانونمند در نیمه های شب با انجام حرکات نمایشی و عبور از چراغ قرمز با سرعتی خیره کننده، دست و پا شهروندان را به لرزه درآورده و با وجود آرامش به آرامش می رسند. دوربین ها است.

تحرکاتی که اگرچه خسارات مالی فراوانی را به همراه دارد و علاوه بر سرنشین یا قانونگذاران، به سایر رانندگان و عابران پیاده نیز آسیب می رساند، به گونه ای که هر از چند گاهی شاهد مرگ یا ضربه شدید یک شهروند بی گناه در آتش بی دغدغه این افراد هستیم. کوه ها؛ مرگ فلافل فروش در زاهدان که در جوانی کورس قربانی کاهش انرژی شد، نمونه ای از این دست است.

گذراندن دوره، سبقت گرفتن و به اصطلاح پارو زدن در خیابان ها و کوچه ها، به ویژه در شب و دور از چشم قانون، اغلب منجر به قربانیان مضطرب می شود که در برخی از خیابان ها و معابر مانند بلوار دانشگاه، پرستار، بیشتر دیده می شود. جوانان معلمی که با ماشین های سال خود این خیابان ها را به نمایشگاه ماشین تبدیل کردند.

درخواست شهروندان از کارمندان دادگاه

be58d19c c002 4996 a75a 939975901014 خبر خاکستری

تعدادی از شهروندان زاهدانی با گلایه از تداوم این معضل، خواستار حضور پرسنل دادگستری و برخورد قانونی با دانش آموزان شدند و گفتند: جای تاسف است که با وجود دوربین های نصب شده در خیابان های شهر، همچنان ادامه دارد. این اقدام باید تکرار شود.» تخلفی که نه تنها سرنشینان خودروهای متخلف، بلکه سایر رانندگان و مردم را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و موجب خسارات جانی و مالی می شود.

به گفته مردم، انجام حرکات نمایشی برای تخلیه احساسات با سرعت بسیار بالا، خطر را برای ساکنان این خیابان ها به ویژه برای سالمندان و کودکانی که نیاز به نظارت بیشتری دارند، افزایش داده است.

دوره های کابوس برای فروشندگان خودرو تحت نظارت پلیس

علی نامدرست، رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان درباره تردد چشمگیر وسایل نقلیه و پیامدهای برخی تصادفات گفت: رانندگانی که مشروبات الکلی و روانگردان مصرف می کنند و در جاده ها تردد می کنند، خسارات جانی و مالی شدیدی برای خود به همراه دارد. و دیگران.

وی افزود: گاهی این خودروها با برخورد با معابر به ویژه در خیابان دانشگاه و یا مراسم عروسی که رواج بیشتری دارد و باعث بروز حوادث تلخی می شود که گاهی با مرگ فرد یا افرادی به عزا و شادی تبدیل می شود، خسارت وارد می کند. اتفاق می افتد.

این افسر ادامه داد: پلیس راهور برای کنترل این تخلفات علاوه بر ثبت تخلفات با دوربین های محسوس و نامحسوس اقدام به شناسایی و توقیف خودروها می کند.

نامدرست گفت: به رانندگان توصیه می کنیم توجه داشته باشند که پدال و گاز در خودرو عامل مهم و تعیین کننده است. در صورت استفاده صحیح و بهینه قطعا به سلامت به مقصد خواهند رسید. و جانی برای خودش، سایر رانندگان و عابران پیاده می رود.

حسن کیها شهردار منطقه یک زاهدان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر نصب سرعت گیر در خیابان دانشگاه 36 برای جلوگیری از حرکت خودروها گفت: رانندگان از تردد در معابر شهری با سرعت بالای 60 تا 80 خودداری کنند.

وی افزود: مجوز نصب شتاب دهنده باید به هیئت مدیره و پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه شود و مجوز اخذ شود که در این خصوص یکی از اهالی محل باید با درخواست کتبی به شهرداری منطقه اقدامات لازم را انجام دهد. و شتاب دهنده را نصب کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید