سلب آسایش مردم با غرش گازهای دودکش در شب و انجام حرکات نمایشی / تصادفات و گاه مرگ. پایان رجزخوانی در کوچه و خیابان


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818294

فشردن پدال سهل انگاری زیر پای رانندگان تصادفی، با محرومیت زدایی و انجام حرکات نمایشی، امنیت و آسایش را از مردم سلب می کند.

سال هاست که برخی از خیابان های شهر مانند میدان دکتر حسابی، خیابان دانشگاه، بزرگمر، زیباشهر، کلاچ کامبوزیا، بلوار انقلاب و پرستار و اخیراً شهر جهاد زاهدان به روی خودروهای مختلف بسته شده است. برای انجام حرکات نمایشی و “گرد”.

خودروهایی که صاحبان آن ها اغلب در نیمه شب صدای ضبط شده را تا حد امکان افزایش می دهند و با سرگردانی در خیابان ها و انتشار دودهای شدید اگزوز، خطر بزرگی را برای خود و سایر شهروندان به همراه دارند.

با این حال، پایان این رجز خوانی، حادثه ای وحشتناک است که شامل تلفات جانی یا پول زیادی می شود. و گاهی به مرگ ختم می شود.

این در حالی است که تب ماشین های بازی و اسپرت روز به روز در حال افزایش است و سبقت گرفتن، سبقت گرفتن و کشیدن رانندگان این خودروها در نیمه های شب، آرامش و سکوت اهالی را سلب کرده است. تفریحات خطرناک و آزاردهنده ای که علاوه بر تضییع قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی ساکنان و سرنشینان سایر وسایل نقلیه به عاملی برهم زننده آرامش و امنیت روانی شهروندان و بعضاً ناامیدی برای برخی افراد تبدیل شده است.


e26e97b0 4910 4d12 97ef 2cafead14c63 خبر خاکستری

توقیف خودرو به دلیل حرکات نمایشی

علی نام درست، رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز طرح نوروزی 1401 تاکنون 24 دستگاه خودروی نمایشی و دو تصادف توقیف و به پارکینگ منتقل شده است. حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ ها و ایجاد صداهای غیرعادی موجب نگرانی هموطنان و برهم زدن نظم تردد در سطح شهر توسط پلیس ضبط و به پارکینگ منتقل شدند.


وی افزود: یکی از وظایف ذاتی پلیس راهور ساماندهی تردد در سطح جاده ها و کنترل رانندگان متخلف به ویژه رانندگانی است که حرکات نمایشی یا سر و صدای نامتعارف در سطح جاده ایجاد می کنند و حقوق سایر شهروندان و قانون مداران را زیر پا می گذارند. رانندگان.”

این مسئول اضافه کرد: در این راستا پلیس راهور با استفاده از ظرفیت گشت های محسوس و نامحسوس و استفاده از دوربین های کنترل سرعت در معابر به ویژه بلوار دانشگاه زاهدان تا ساعت 2 تا 3 بامداد این گونه رانندگان را رصد می کند.


46dd6676 6237 4e4a b7ab 12368ffd4552 خبر خاکستری

این در حالی است که رانندگانی که در جاده ها حرکات نمایشی انجام می دهند، اکثراً جوانان هستند، در حالی که جوانان سن شکل گیری بسیاری از عادات و رفتارهای اجتماعی هستند و خانواده ها باید فرزندان خود را به شکلی ملموس کنترل کنند. اهميت دادن.

وی ادامه داد: پلیس با استفاده از اکیپ های محسوس و نامحسوس فعال در معابر، این گونه خودروها را شناسایی و توقیف می کند و با دستور قضایی اعمال قانون می شود. همچنین دستور توقیف آن دسته از خودروهایی که شناسایی شده اما توقیف نشده اند در سامانه ثبت و در آینده حتی اگر خارج از استان باشند توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور از شهروندان و مسافران نوروزی خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پلیس را در اجرای نظم و انضباط ترافیکی در سطح جاده ها یاری و در صورت تخلف از تخلفات فوق با تلفن همراه مستندسازی کنند. برای اطلاعات با 110 تماس بگیرید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید