وقتی رسانه های اصلاح طلب لب باز می کنند/ هدف از تخریب و تحقیر عملکرد دولت سیزدهم چیست؟

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795079

عمر دولت اصلی هنوز به 6 ماه نرسیده است، اما رسانه های اصلاحات پس از 8 سال تخریب، انتقادات خود را باز کرده اند و تلاش می کنند عملکرد دولت سیزدهم را بدنام کنند که نمونه جدیدی از آن آمار منتشر شده توسط دولت را زیر سوال می برد. وزیر کار.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، رسانه های اصلاح طلب و موتلفه که در هشت سال دولت روحانی از منافع خود دفاع می کردند یا سکوت می کردند، امروز علیه دولت جدید سیزدهم که نیم سال از عمر آن می گذرد سخنانی را مطرح کردند. نمی رسند، از کارهای خوب انتقاد می کنند (بخوان تخریب).

روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی امروز در گزارشی با عنوان «آقای وزیر! ایجاد شغل «دستور» نخواهد بود، نوشت: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تازه ترین اظهارات خود از افتتاح ۲۱۷ هزار شغل در ۳ ماه فعالیت خود خبر داد و همچنین بر اساس تفاهم نامه های منعقده با ۲۶ دستگاه از کشور وعده داد. پایان سال 1401. بیش از 1.8 میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: انتشار این آمار و ارقام در شرایطی که هیچ برنامه و تدبیر خاصی از سوی این عضو کابینه وجود ندارد و دولت در شرایط سخت بودجه ای برای اشتغالزایی و یا حتی توزیع همین تسهیلات کوچک دارد. مورد نظر وزیر کار خیر، تحقق این موضوع با امااگر مواجه است. کارشناسان معتقدند برخی از آمارهای استناد شده عبدالملکی به دلیل کاهش عوارض و پیامدهای شیوع بیماری عروق کرونر قلب و بازگشت افراد به مشاغل تعطیل، ارتباطی به کار دولت و وزارت کار ندارد.

c46c467d 7380 4c38 8fd1 c0e72c40c00d خبر خاکستری

چرا آرماند ملی در حین ضبط چیزی ننوشت؟

اولین؛ این روزنامه اصلاح طلب در گزارش خود به وضعیت سخت بودجه دولت سیزدهم اشاره می کند که نشان از ویرانی های به ارث رسیده از دولت روحانی دارد. رسانه ها و روزنامه اصلاح طلب هشت سال در مورد اقدامات مخرب دولت روحانی در اقتصاد ایران سکوت کردند. دوره ای که رکوردها در آن ثبت شده اند، یا بهتر است بگوییم رکوردهای بالاترین، شامل؛ افزایش 10 برابری نقدینگی، 11 برابری بدهی دولت، کسری بودجه 400 تریلیون تنی، تورم بالا در تاریخ اقتصاد ایران که خاطرات تورم شدید در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی را زنده کرد.

وقتی رسانه های اصلاح طلب در برف هستند

دومین؛ به نوشته این روزنامه اصلاح طلب، آمار اشتغال عبدالملکی وزیر کار به دلیل کاهش عوارض و پیامدهای شیوع بیماری عروق کرونر قلب و بازگشت افراد به مشاغل خود با این استدلال است که ربطی به آن ندارد. کار دولت و وزارت کار؛ در اینجا روزنامه تلاش می کند مردم را فریب دهد اما هنوز آمار سه رقمی غم انگیز و کشنده هموطنان به دلیل بیماری عروق کرونر قلب را فراموش نکرده ایم. اینکه کارت تاج کشور همه قرمز بود و گهگاهی به پیک برمی‌خوردیم، اما وقتی دولت کل کار را به دست گرفت، روند واردات واکسن تسریع و چند برابر شد و واکسیناسیون انجام شد. در مدت کوتاهی نزدیک به 80 درصد جمعیت کشور دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و امروزه مردم نوبت سوم را تزریق می کنند.

پس از واکسیناسیون، سازمان جهانی بهداشت ایران را یکی از موفق ترین کشورها در کنترل بیماری های عروق کرونر قلب در نتیجه تلاش دولت اصلی معرفی کرده است که توانسته از گسترش و امواج بیشتر در کشور جلوگیری کرده و همه گیری را متوقف کند. که اگر دولت قبل هنوز سر کار بود، ممکن بود اوضاع بدتر شود، اما این دولت توانسته تاج و تخت را تصاحب کند و ما هیچ رنگ قرمزی در کشور نداریم که واقعاً شگفت انگیز است. . ..

آمار ناخوشایند کرونا با تصمیمات و اقدامات دولت اصلی کاهش چشمگیری داشته است و جان مردم برای این دولت مهم است، بر خلاف دولت قبل که اشتغالزایی و بنگاه های تعطیل را فعال می کرد، اما این روزنامه و سایر رسانه های اصلاح طلب را قرار می دهند. سرشان در برف بود و آن روزها را فراموش کردند.

سوم؛ همانطور که در این گزارش اشاره شد، دولت روحانی بالاترین نرخ تورم را به نمایندگی از خود ثبت کرده و رشد اقتصادی کشور در هشت سال گذشته تقریباً صفر بوده است. وضعیت معیشتی مردم نیز از نظر قدرت خرید به 99 سال قبل باز می گردد. اما این رسانه ها در روزهای سخت مردم (که به دلیل کارشکنی های هشت ساله دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد) سکوت کردند تا منافع آنها به خطر نیفتد.

دولت سیزدهم اهداف خود را برای حل مشکل معیشتی و عدالت اعلام کرده و برنامه هایی در این زمینه ترسیم کرده است که البته با توجه به وضعیت به جا مانده از دولت قبل دستیابی به این اهداف بسیار دشوار است. زیرا تخریب بسیار آسان تر از ساختن است. اما دولت برای سومین ماه متوالی گامی در جهت کاهش تورم که همین چند روز پیش بود برداشته است.

چرا برخی پس از 8 سال سکوت روزه خود را افطار کردند؟

به گفته سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز زبان کسانی که هشت سال در برابر مفقود شدن روزه داران سکوت کرده اند، باز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت به دنبال کاهش چشمگیر تورم در سال آینده است اما نه در شرایط رکود بلکه با انضباط مالی و پولی.

وی تاکید کرد: در میان برخی منتقدان دلسوز مواردی وجود دارد که منافع و معیشت مردم را از منظر سیاسی نشان می دهد. راضی نخواهند شد.

هدف، تحقیر عملکرد دولت سیزدهم است

جریان اصلاحات که خود را عاملی بازدارنده در برابر اقدامات دولت روحانی می‌داند، تلاش می‌کند تا عملکرد دولت اصلی را زیر سوال ببرد و هر روز کوهی از پرسش‌ها را برپا می‌کند تا اینطور به نظر برسد که مردم خود بهترین قاضی هستند.

مردم شرایط جدی ای که دولت روحانی برای اقتصاد ایران ایجاد کرده را فراموش نکرده اند، اما رسانه های اصلاح طلب و موتلفه از جمله آرمان ملی به دنبال براندازی دولت هستند و اکنون آماری از استخدام وزیر ارائه می دهند، اما همان رسانه ها در زمان حسن روحانی 1375 حتی قبل از ولیعهد گفت 2 میلیون شغل در این دولت (دولت تدبیر و امید) ایجاد کرده و قول ایجاد 4 میلیون شغل را داده است، حتی از او انتقاد نکرد و نپرسید که این آمار چگونه به دست آمده است. در دولتی که به گفته کارشناسان برنامه اقتصادی نداشت و فقط به دنبال مذاکره بود. برخلاف دولت سیزدهم.

رسانه های اصلاح طلب به دنبال تحقیر کار و تصمیمات دولت سیزدهم برای کاشت بذر ناامیدی در جامعه مانند هشت سال گذشته هستند و به جای نقد منصفانه، تخریب و زیر سوال می برند و شاید این سیاه نمایی متوجه مهاجران باشد. البته هیچکس از انتقاد ناراحت نمی شود اما منتقدان امروز در دولت قبل کجا بودند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید