وقتی عبدی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایستاد!


ساعت: 01:51
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843432

در یادداشت دیروز، عباس عبدی مدت ها بود که نگران جمهوری اسلامی بود و البته تعجب نکرد زیرا این جمهوری اسلامی بود که ناگهان عبدی را نگران کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس عبدی در یادداشت دیروز خود پس از مدت ها نگران جمهوری اسلامی بود و البته تعجب هم نکرد، زیرا این جمهوری اسلامی که ناگهان عبدی نگران آن شد، به نام یکی از روزنامه های تهران اشاره می کند. خیلی مربوط به خود جمهوری امروزی است، اسلامی نیست و فقط جامعه کلامی دارد. جالب اینجاست که عبدی گلایه دارد که چرا تبلیغات دولتی یک ماه است که قطع شده است. در این زمینه می توان به چند نکته اشاره کرد.

اولاً، همانطور که خود عبدی اذعان می کند، تبلیغات دولتی بر اساس مصوبه های مصوب وزیر ارشاد که پیش از این در دولت روحانی ممنوعیت سه ماهه از این نوع مجازات ها را پیش بینی کرده بود، متوقف شد و حتی در این مدت یکی از سه ممنوعیت یکی از سه ممنوعیت اعلام شده بود. برای این تبلیغات و فقط در دولت اصلی این ممنوعیت طبق مقررات جدید به یک ماه کاهش یافت.

دوم اینکه طبق مفاد روزنامه جمهوری اسلامی از هیئت نظارت بر مطبوعات اخطار دریافت کرد که این نهاد یک نهاد چند جانبه متشکل از هفت نفر است که دو نفر از آنها کارمند دولتی هستند.

ثالثاً این مصوبه قبل از الحاق به روزنامه مذکور مطرح بوده و برای رسانه خاصی ایجاد نشده است.

چهارم، جمهوری اسلامی حدود 40 سال است که توسط یک مدیر اداره می شود و بد نیست بدانید که مدیر این روزنامه در دولت های موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی همسو با سران دولت و شاید هم بوده است. دلیل وابستگی کامل وی به تبلیغات قابل توجه دولتی حتی اگر یک ماه قطع شود تاثیر چندانی در وضعیت این روزنامه نخواهد داشت و دلیل ناراحتی این روزنامه از این موضوع کمی عجیب است.

پنجم: شورای نظارت بر مطبوعات به روزنامه جمهوری اسلامی یادآور شد که مصوبات شورای عالی امنیت ملی (که طبق ماده 5 ماده 5 قانون مطبوعات برای رسانه ها لازم الاجراست) مورد بی توجهی این روزنامه قرار گرفته است. واضح است که نقض قانون منجر به این مجازات شده است و ربطی به انتقاد از دولت ندارد. و نکته ششم را نه عبدی که خطاب به دست اندرکاران روزنامه جمهوری اسلامی است. شکاف بین نام روزنامه و عملکرد شما در حال افزایش است. دیری نیست که کنار بایستیم یا به آغوش جمهوری اسلامی برگردیم یا همچنان بدون این نام مقدس در رسانه های بیگانه تیتر بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید