وقتی پرده ها هزینه ها را مدیریت می کنند / نیاز به برخورد قاطع و مقتدرانه با فروشندگان


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822271

عوامل تورم مقید به مطالبات دولت و ملت نیستند.

اینکه اگر می‌توان داوطلبانه جلوی آن‌ها را گرفت، اگر مردم در دولت‌های مختلف، از جمله همان دولت، آسیب ببینند و ناراضی شوند، نمی‌توان جلوی قیمت‌ها را گرفت، اما این یک تجربه رایج بود که گران‌فروشان و گران‌فروش‌ها داوطلبانه از سودهای نجومی خود دست کشیدند. و تاکنون مخالف دولت ها بوده است. به همین دلیل دولت سیزدهم باید در راستای خواست مردم با گرانفروشان و مافیای گران قیمت برخورد مقتدرانه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، با تاکید رئیس جمهور و اظهارات رسمی وزیر صمت، رسانه ها اعلام کرده اند که در سال 1401 چیزی گران نمی شود و مردم از وضعیت بازار اطمینان دارند و نگرانی بابت افزایش قیمت نخواهند داشت. حتی دولت در سال 1401 افزایش 10 درصدی دستمزدها را اعلام کرد و استدلال کرد که وقتی قیمت ها تغییر نمی کند، دستمزدها زیاد افزایش نمی یابد تا باعث تورم، کاهش ارزش و قدرت خرید بیشتر نشود. اما شاهد بودیم که در همین مدت کوتاه از ابتدای سال 1401، برخی از مقالات مانند شیر دو برابر شد و در عمل اراده دولت و رئیس جمهور را به تمسخر گرفت که به مردم خوب کشورمان تحمیل می کند. حرف اول و آخرش قلدر است نه دولت و رئیس جمهور!

عجله رئیس جمهور برای شفافیت در پشت صحنه

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه اخیر هیئت دولت با ابراز نارضایتی از گرانی کالاهای اساسی، گرانی های بی رویه را ناموجه خواند و تاکید کرد: اینکه یک شرکت خصوصی بخواهد ناگهانی قیمت کالاهای خود را افزایش دهد قابل قبول نیست.

رئیس جمهور بر تشدید نظارت ها برای جلوگیری از نوسانات قیمت اجناس تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برخی با گران فروشی و تجاری از مردم سوء استفاده کنند و مردم را ناامید کنند.

آیت‌الله رئیسی به دستگاه‌های نظارتی دستور داد تا به دنبال افزایش قیمت‌های اخیر و شناسایی علل آن باشند و از وزرای اقتصادی دولت خواست تا برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اقدام کنند.

واکنش ضعیف به اعتصاب عجولانه رئیس جمهور

کمتر از 24 ساعت عباس تابش معاون وزیر صمت با برخی از مدیران صنعتی شهرستان ساوه و فعالان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی که در محل دفتر انجمن صنفی مدیران صنایع واقع در شهرک صنعتی کاوه گفت: چرخ تولید در حال کار است. ابتدا باید یک محصول تولید شود تا در مورد حقوق مصرف کنندگان آن محصول بحث شود.

6938c940 7833 4819 8471 abfb9fd5fdef خبر خاکستری

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور نیازمند نظارت بر قیمت است. البته سایر کشورها سیستم‌های متفاوتی برای تنظیم بازار دارند و دولت‌ها نقش نظارتی در اقتصاد جوامع دارند.
معاون وزیر صمت افزود: در ایران برای حدود 50 قلم این تعدیل انجام می شود.

وی گفت: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می رود طبق مقررات عمل کنند. افزایش قیمت کالاهای مشمول قیمت اولیه بدون تایید سازمان تنظیم بازار غیرقانونی است و در صورتی که قیمت این کالاها بدون تایید مقررات بازار و بررسی همتایان افزایش یافته باشد، باید آن را تعدیل کنند. با قیمت 1400 برگردانید.

تابش گفت: طبق قانون، دولت با هرگونه افزایش قیمت این کالاها برخورد قانونی خواهد کرد.
تذکر قائم مقام وزیر صمت علاوه بر اینکه خواسته رئیس جمهور را برآورده نمی کند، کمی از افزایش قیمت ها بکاهد که می گوید: کارشناسی شده و تصمیم گیری کنید.

فروشندگان گران قیمت آنها را باور نمی کنند مگر اینکه قاطعانه با آنها برخورد شود

چندین سال از امروز می گذرد که در قالب توصیه، استناد به داستان، آیات قرآن، تشویق و حتی تهدید و ارعاب، قیمت ها را افزایش ندهند و از سازوکارهای قانونی برای افزایش قیمت ها پیروی کنند. در دولت‌های آقای روحانی عوامل تورمی را عاملی برای رها کردن کار و نادیده گرفتن عوامل تورم‌زا و عدم توجه به حوزه‌های تورم تلقی می‌کردند، اما در آن دولت اراده قوی برای رفع موانع تولید وجود داشت و تثبیت قیمت‌ها بسیار شده است. فعال است.پشتیبانی بسیاری برای تحقق این اراده دولت چرا غول ها همچنان می روند و بر سر مردم فریاد می زنند؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت سیزدهم برای کنترل قیمت ها علاوه بر رفع نیاز جامعه به اقلام مختلف موجود در بازار و رفع موانع تولید مایحتاج عمومی در کشور، باید به نظارت و بازرسی نیز توجه جدی داشته باشد. توسط نیروهای قابل اعتماد طبیعتا منطق بازار تعادل بین عرضه و تقاضا است. دولت باید عرضه خارج از نیاز جامعه را تسهیل و تثبیت کند و سپس با بازرسی و نظارت از عدم وقوع تخلفات گرانفروشی اطمینان حاصل کند و با متخلفان با پشیمانی برخورد کند تا به مرور شرایط عادی و رعایت قوانین و مقررات به فرهنگ تبدیل شود. بازار.

چنین اجراهایی و کجا؟!

به جرأت باید گفت آنچه لازم بود لفاظی علیه شرکت‌ها، واحدهای تولیدی، واسطه‌ها و دلالان و علیه تأمین‌کنندگان عمومی بود و هیچ‌کس در این کشور نمی‌تواند ادعا کند که مرتکب جنایت غیرعمد شده است. بنابراین دولت با انجام اولین تعهد خود یعنی تامین نیازهای عمومی به منظور تامین و رساندن این نیازها به قیمت عادلانه به مردم، باید در نظارت و بازرسی بسیار جدی و فعال بوده و با متخلفان قاطعانه برخورد کند. ; اما قوه قضائیه باید با متخلفان برخورد کند و الحمدلله در این مدت سران سه قوه با هم هماهنگی کامل دارند و نظر کاملاً مشترک دارند.

برخورد بد و مدارا با متخلفان منجر به معرفی و بی اعتباری نظام حکومتی از سوی آنان می شود، چرا که هیچ مقامی نمی تواند و حق ندارد از حقوق بشر عدول کند. امروز گران فروشی هرکسی خیانت به مردم و انقلاب است و فرقی نمی کند گران فروشی این شرکت با این قطعه فروش باشد یا دولت.

007fdbd0 48df 4210 a92a f90e1b20ac6a خبر خاکستری

این برای مردم انقلابی ما قابل قبول نیست که ما به خاطر مافیا یا باندی که دولت در این کشور اداره می کند و هیچ کس نمی تواند با آنها برخورد کند، به حیات خود ادامه دهیم و آنقدر نقدینگی و نفوذ در دستگاه اجرایی دارند که حتی آشکارا دنبال حرف وزرا یا رئیس جمهور قدم می گذارند بیایید اعتصاب کنیم. این حرفه ها نوعی تضعیف اقتدار دولت است که برگرفته از اقتدار ملی و قدرت جعل باندهای سکولار فرصت طلب است. خدا را شاکریم که مردمی عادل، ظالم و ضد مفسد، رییس جمهور در تراز انقلاب و وزیران با شهدا و بالاتر از همه وجود رهبری بصیر و استثنایی وجود دارد و مردم ما به شدت معتقدند که نتیجه با تلاش خالصانه دولت سیزدهم، سرانجام کشور از لوث وطن پرستان فاسد و سکولار پاک خواهد شد.

چرا در برابر اراده ملت و رئیس جمهور مقاومت می کنید؟!

در شرایطی که آقای رئیس جمهور بارها بر کاهش قیمت ها تاکید می کردند و نام خودروسازان را سرلوحه همه حضار قرار می دادند، سخنان آیت الله رئیسی خودروساز قیمت محصولات آنها را بالا برد، در یک مورد آقای رئیس جمهور. به طور مستقیم لغو شد آنها تصمیم گرفتند در مرحله بعد که دو شرکت بزرگ خودروسازی مجدداً بدون طی مراحل قضایی با افزایش قیمت محصولات خود موافقت کردند، رئیس جمهور مجدداً به وزیر صمت دستور داد تا بازپرداخت وجه را مطالبه کند که در نهایت نتیجه را اعلام کرد. به نظر برخی وزیر صمت به مافیای خودروسازان نرسید.

وزیر صمت 10 بهمن سال گذشته خبر مهمی را اعلام کرد و گفت که سال آینده قرعه کشی خودرو برگزار نمی کنیم; چرا که بازار خودرو به دلیل دوبرابر شدن قیمت، رانت های سنگینی ایجاد کرده است.

کارشناسان می گویند قرعه کشی خودرو چه از نظر اقتصادی و چه از نظر روانی بازار را خراب کرده است، اما در نهایت اکثر مصرف کنندگان واقعی خودرو را در بازار آزاد خریداری می کنند و این قرعه فقط یک کلاه شرعی برای دخالت دولت است. این موضوع در بازار خودرو وجود دارد. هیچ سودی برای مصرف کننده عمومی ندارد.

منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: اگر تولید خودرو به یک میلیون و 400 هزار دستگاه برسد، هیچ کس به قرعه کشی نمی رود، بنابراین تولید امسال یک میلیون و 500 هزار دستگاه با عرضه و تقاضا برنامه ریزی شد. یکدیگر؛ بنابراین در ماه های آینده و در راستای عرضه خودروهای مختلف می توان گفت که تقاضا کمتر شده و هر چه جلوتر برویم خودروهای بیشتری از روند قرعه کشی حذف خواهند شد.

ba1b9796 b954 45b5 88d2 4fef09432370 خبر خاکستری

اما با وجود نظر و اعلام وزیر، قرعه کشی خودرو در سال جدید ادامه یافت و سخنگوی گروه صنعتی خودرو ایران در 24 فروردین ماه امسال اعلام کرد: قیمت بین بازار و کارخانه، قرعه کشی ایران خودرو حذف می شود.

اجرای مشروط سیاست دولت در زمینه تولید و قیمت خودرو و لغو قرعه کشی توسط سخنگوی گروه صنعتی خودرو ایران به معنای مقاومت در برابر دولت و نپذیرفتن سیاست دولت از سوی مدیریت خودروسازی کشور است که منشاء اصلی تضاد منافع و انحصار است. در تولید خودرو، شورش و نافرمانی است که برای عمل این زائده در کشور در تمامی عرصه های اقتصادی که شرایط فعلی را «مافیایی» می نامند، اقدامات ابتدایی را می طلبد.

به اعتقاد برخی کارشناسان مشکل اصلی حضور عناصر دولت قبل در بدنه سیاسی است که در صورت حذف بانیان وضع موجود از سمت های حساس و کلیدی این گونه مشکلات به راحتی حل می شود. تعویق برکناری اعضای دولت قبل باعث افزایش هزینه ها و کاهش محبوبیت دولت انقلابی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید