برخورد قاطع بازرسان با فروشندگان نان فنتری / 23 هزار بازرسی در 16 روز گذشته


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842533

مدیرکل صمت استان کرمان در نوزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال 1401 گفت: از 10 اردیبهشت تا 27 خردادماه سال جاری 23 هزار مورد بازرسی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، نوزدهمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار در تالار پیامبر اعظم استان کرمان تشکیل شد.

محمد قاهره اندیش رئیس جهاد کشاورزی در جلسه تنظیم بازار گفت: تاکنون 27 هزار مورد بازرسی از آذر 1400 تا 7 خرداد 1401 توسط این نهاد انجام شده است.

وی ادامه داد: از 9 دی تا 9 خرداد 1401 هزار و 695 پرونده تشکیل شده و به تعزیرات ارسال کرده ایم که برای این تعداد 381 پرونده به ارزش 158 میلیارد و 200 میلیون ریال و 13 میلیارد ریال صادر می شود. موضوع کشف کالای قاچاق و احتکار بود.

در این جلسه از دولت جدید سمانه به نام سیمبا یاد شد و عنوان شد که هنوز زیرساخت های آن تعبیه نشده و مردم از عدم ثبت شکایت در سامانه سیمبا گلایه دارند.

مهدی حسینی نژاد مدیر کل استانداری کرمان در نوزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال 1401 گفت: 23 هزار مورد بازرسی از 20 اردیبهشت تا 7 خرداد ماه سال جاری انجام شد.

وی ادامه داد: طی 16 روز گذشته 914 تیم متشکل از صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، امنیتی و انتظامی (محلی و انتظامی، امنیت اقتصادی) تشکیل شده که منجر به جریمه دولتی 2 هزار و 350 نفر شده است. ارسال شد.

مدیر کل صمت از استان کرمان ادامه داد: تعداد کل مشمولان طرح بازرسی بیش از یک هزار و 800 نفر است.

حسینی نژاد با تشکر از بسیج اصناف کرمان گفت: در خصوص ثبت گزارشات از سامانه 124 بسیجیان شاغل هستند و 5 نفر در کرمان مستقر هستند که پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و بیشترین شکایات مربوط به کالاهای اساسی است.

وی ادامه داد: روزانه 650 شکایت ثبت می شود که با توجه به نوع گزارش مربوط به واحد مربوطه و پس از بررسی مواد پرونده به قانون تعزیرات ارسال می شود.

مدیرکل صمت استان کرمان اذعان داشت: سامانه 124 به گونه ای راه اندازی شد که بعداً شکایات صنفی ما مانند معدن کاران و صنعت گران در همین سامانه ثبت می شود.

حسینی نژاد اذعان داشت: در حال حاضر یک هزار و 425 شکایت در سامانه ثبت شده که متعلق به جهاد است و در انتظار پاسخگویی است.

وی افزود: اصناف تحلیل قیمت های اعلام شده در جلسات قبلی را برای بررسی وزارت صمت ارسال کرده اند که باید توسط وزارت صمت بررسی شود.

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان نیز با بیان اینکه قیمت مصوب نان شل و ول انجام نشده است، گفت: آنچه می بینیم این است که قیمت 3 هزار تنی تامین نمی شود.

در این جلسه مصوب شد در زمینه نان فانتزی با متخلفان و گرانفروشان به صورت قانونی کار شود.

در حالی که وضعیت نفت در استان کرمان در وضعیت مناسبی قرار دارد، با مخالفت مدیرعامل صمت، درخواست توزیع و توزیع مو به مو بین تجار شد و گفته شد: کل سامانه معاملات متعلق به کل کشور است، بنابراین توزیع کنندگان آنها باید کد گوشه را دریافت کنند و از توزیع انبوه گرم در بازار اجتناب کنند.

داریوش ماهری گفت: روز گذشته نانوایی های دیدنی نیز به سازمان غله اعتراض کردند و نرخ مصوب برای نانوایان قابل قبول نیست.

وی موضوع دوم را نظارت بر نانوایان آزاد عنوان کرد و گفت: باید نظارت جدی بر این قشر صورت گیرد تا گرانتر از حد معمول نباشد، به عنوان مثال 325 گرم نان لواش برای 12 هزار تن عرضه می شود که باید یک مشکل . در نظر گرفته شود.

ماری تاکید کرد: آشپزهای آزاد 35 درصد نان استان را تامین می کنند که سهم قابل توجهی است که باید برای بررسی قیمت توسط کارشناسان مدتی برای این قشر در نظر گرفته شود.

مدیر کل زورنو اذعان داشت: 21 هزار و 500 تن آرد بین نانوایی های دولتی توزیع می شود که در دو نوع یک و دو نانوایی توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید