با عاملان اصلی اغتشاشات قوه قضائیه برخورد مقتدرانه خواهد شد


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905390

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ارتباط قوه قضائیه و واحدهای قضایی با عاملان اصلی اغتشاشات، آموزنده، بازدارنده، مقتدرانه و بدون تعارف خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه های قضایی، مسعود ستایشی در گفت وگویی اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهنمایی های رئیس قوه قضائیه معتقد به تقسیم بندی هستیم، تقسیم بندی و دسته بندی نیز انجام داده ایم و همه خواهند شد. در نظر گرفته شود و در جای خود تصمیم بگیرد.»

وی درباره نحوه برخورد با پرونده های بی نظمی افزود: قوه قضائیه به عنوان یکی از نهادها و رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حوزه حاکمیت، همواره بر این باور است که رعایت تدبیر، درایت و بهره گیری از عقل و منطق هوش تعهدات اجباری است این نکته مهم را باید همیشه در فرآیندها در نظر داشت. این چیزی است که ما همیشه بر آن تاکید می کنیم.

ستایشی ادامه داد: اراده قوه قضائیه در خصوص برخورد با عاملان جنایات اغتشاشات اخیر بر اساس اهمیت رسیدگی در چارچوب قانونی و این است که همه امور تابع حکمیت قضایی است. بر این باورند که لازمه این حکمت این است که اقدامات دستگاه قضایی باید سریع و بدون عجله و با دقت کامل به صورت کارشناسی انجام شود تا بتوانیم در حضور افکار عمومی و قانون یک دادرسی عادلانه را متجلی کنیم. در صورت تضییع حق، قوه قضائیه پناهگاه و مأمن و محل رسیدگی به شکایات اصحاب دعوا است.

ما با افراد عاطفی و متوهم با رفتاری متقاعد کننده و رهنمون کننده روبرو هستیم
سخنگوی قوه قضائیه گفت: شاکیان از ما می خواهند که با عاملان اصلی که زندگی مردم را به هم ریخته، قتل و سرقت، قرآن کریم یا پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند و به اموال خصوصی و عمومی تعرض کنند، برخورد کنیم. . البته ما با افراد عاطفی و متوهم با رفتارهای اقناع کننده و دستوری روبرو هستیم. و مجازات آنها تائید شد، این موضوع تا مرحله قضایی با صدور نظر قاضی صالح رسیدگی و هماهنگی قانونی را به همراه خواهد داشت.

ستایشی افزود: در خصوص افرادی که مرتکب جرایم سنگین شدند، بی احترامی به مقدسات، تحریک و تخریب، تحریک مردم، مخلان امنیت عمومی، تشویش اذهان عمومی، کسانی که مشوق عده ای از جوانان شدند و آنها گرفتند. با دستورات این فتنه گران به خیابان ها بیایند و مردم را آزرده خاطر کنند، مطمئن باشند برخورد با قوه قضائیه و واحدهای قضایی آموزنده، بازدارنده، مقتدرانه و بدون تعارف خواهد بود. البته طبق تصمیم قاضی تحقیق در دادگاه صالح قطعا کار با چنین افرادی دوستانه نیست و هیچ تعارفی هم نسبت به آنها نداریم.

ما محاکمه ها را بر اساس تصمیم قاضی علنی می کنیم
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که در مواقع لزوم و قاضی تشخیص دهد که محاکمات علنی و علنی برگزار می شود و نتیجه آن به گوش مردم می رسد. البته نهادهای دیگر هم وظایفی دارند، این حمله عمدتا رسانه ای بود، همه می دانند رسانه های خارجی چه می کنند، ما باید از فرصت های خود حداکثر استفاده را کنیم، می دانید که بخش قابل توجهی از عوامل اغتشاشات اخیر مردم فریب خورده بودند. دشمنان، این افراد فریب رسانه ها، شبکه ها را خوردند که دروغ گفتند و جنگ روانی راه انداختند.

ستایشی افزود: باید در آینده به وظایف خود عمل کنیم. از نظر اجتماعی، فرهنگی، فکری و در فضای علمی و فنی، باید این موضوع و اقدامات قبلی و بعدی نهادهای دخیل در عرصه فرهنگی، اجتماعی و فکری جامعه و نیز میزان اقدامات آنها بررسی شود. نسبت به اقدامات انجام شده باید موشکافی و بررسی شود همچنین امیدواریم این رفتار خردمندانه در همه ابعاد و زوایای همه دستگاه های متصل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید