قوه قضائیه مصمم به برخورد قاطع با عوامل اصلی اغتشاشات است


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904386

محمدجعفر منتظری گفت: کسانی که در حوادث اخیر جنایت کردند هرگز از شمشیر عدالت جان سالم به در نخواهند برد. سوزاندن سرمایه های کشور، حمله بی رحمانه به مردم و ایجاد ناامنی مجازات سبکی نیست و قوه قضائیه مصمم به برخورد قاطع با عوامل اصلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان و انقلاب مرکز استان کرمان، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در این ایام توفیق و توفیق نصیبم شد. به بهانه تقدیس و تکریم و تقدیم دادستان مرکز استان کرمان در میهن کریمان. و مجی شریف نماد مقاومت ایران، سپهبد شهید سلیمانی بود و اولین دیدار و بازدید من از فرودگاه با شهدا و سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: قطعا همه ما مدیون شهدای بزرگوار هستیم. همین طور اگر قیام سیدالشهدا امام حسین علیه السلام نبود، نه نامی بود و نه یادی از اسلام و قرآن. امروز هم عزت، عزت، سربلندی، اقتدار و استقلال اسلام خود را مدیون امام راحل، رهبری و شهدا هستیم و به شهدا، خانواده شهدا و پیروان راه این رهبران و بزرگواران ایمان داریم. که در محضر ربی یرزاحون هستند.



وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد مقاومت است با تکفیرها و گرگ هایی که امنیت منطقه را از بین می بردند روبرو شد و با حضور خود در صحنه توانست شمشیری مانند شمشیر امیرالمومنین را در دست بگیرد. مومنی که با عمر بن عبدود فرق دارد و کاری کرد که امروز دیدیم صحنه تاریخی اسلام به حقیقت پیوسته و تمام عالم کفر که محورش استکبار و صهیونیسم و ​​استعمار اروپایی و انگلیسی است به میدان آمده است. جنگ اسلام با همه قدرت و توان و امکاناتش، اسلامی که محورش ایران و نقطه محوری این حرکت رهبری و ولایت است، این یک افسانه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: رویدادهای اخیر را مطالعه و تحلیل دقیق و تحلیل مناسب به جوانان و نوجوانان نه تنها در خانه بلکه در مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها ارائه کند. تعدادی از کسانی که در حوادث اخیر وارد حلقه های شیطانی شده اند، تعداد قابل توجهی از آنها فریب خورده و از عمق مشکل بی خبرند و توده های ملت ایران به خوبی در مقابل این حرکت های شیطانی ایستاده اند.

منتظری گفت: مردم ایران هوشیار، زیرک و بیدار هستند و هیچ کدام از مشکلات در حوزه معیشتی، اقتصادی و غیره نیست. مانع حرکت و حضور مردم نشده است و عمق توطئه های دشمنان مردم روشن است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان فکر می کردند می توانند به بهانه مرگ دختر جوان و قتل های این جا و آنجا، توده ها و مردم عادی را تحریک کنند. اما ملت نجیب، نجیب و زیرک ایران چنان ضربه محکمی به دهان استکبار زدند که اهداف شیرین خود را آبی بیش نمی دیدند و می بینند.

وی تصریح می کند: نباید نسبت به کسانی که ممکن است فریب محاسبات غلط را خورده اند غافل باشیم و باید شرایط را برای مردم تبیین کنیم که در جهاد تبیین امر اصلی است. همچنین برخی از ما ضابطان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه‌گیری می‌شوند، کسانی که سوء استفاده می‌کنند، افرادی که در امور عمومی با مردم بدرفتاری می‌کنند و حقوق عمومی را زیر پا می‌گذارند، کسانی که در قوه قضائیه هستند، کسانی که در اقداماتی که باعث آزردگی می‌شود، مقصریم. شهروندان در این گناه شریک هستند.

این مسئول تصریح کرد: از همکارانم که مسئولیت قضایی را بر عهده دارند می خواهم در قالب خدمت به مردم و عدالت خواهی ایمان خود را به شهدا بیاورند و اگر حاج قاسم و سایر شهدا راهگشای ما بوده اند. و نباید با رفتار ناپسند خود نسبت به خون این عزیزان بی تفاوت باشیم و کوچکترین خیانت کنیم.

منتظری با اشاره به حدیثی از امام زادق (علیه السلام) که فرمودند: «همه مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت، عدالت و رفاه»، گفت: نقش امنیت در جامعه ضروری است و هر چیزی در زندگی به دنبال آن است. موفقیت، پیشرفت و رفاه.»، رفاه، آسایش و زندگی بی دغدغه؛ همه این امور در سایه امنیت محقق می شود و اگر امنیت نباشد کارگران، کاسبکاران، کارخانه داران، اساتید، کارمندان، زنان خانه دار، جوان، پیر و دیگران نمی توانند کار کنند

دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت عنصری است که با تلفیق مسئولان و مسئولان تحقق می یابد، گفت: بخش قابل توجهی از نهادهای مختلف مانند نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، فرجه، نهادهای قضایی در این زمینه فعال هستند. موضوع و قوه قضائیه نقش مهمی در تداوم امنیت داشته است و دو بال اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر یک ماهه نیروهای فرج، سپاه و اطلاعات خوش درخشیدند و توانستند به ناآرامی ها پایان دهند، گفت: البته هرگز نباید از دشمن غافل شد، ملت بیدار و نظام است. به یاری خدا و جوانانی که از او محافظت می کنند، همیشه بیدار و راست است.

این مسئول تاکید کرد: کسانی که در حوادث اخیر در جنایات شرکت کرده اند هرگز از شمشیر عدالت جان سالم به در نخواهند برد. سوزاندن سرمایه های کشور، حمله بی رحمانه به مردم و ایجاد ناامنی مجازات سبکی نیست و قوه قضائیه مصمم است با عوامل اصلی و فریب خوردگان و کسانی که مرتکب جرم سنگینی نشده اند و گرفتار شده اند، قاطعانه برخورد کند. . دستگاه قضایی با رأفت و رحمت اسلامی برخورد خواهد کرد.

منتظری تصریح کرد: در بین دستگیرشدگان نوجوانان 15 تا 16 ساله بودند که به دادستان های کشور گفتم از ظرفیت روحانیون و روانشناسان برای گفت و گو با این افراد استفاده کنند که یکی از دلایل تبیین جهاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید