وقتی یک قاچاقچی غیرنظامی فعال اسلحه دستگیر می شود! / «زهرا محمدی»; کلیدواژه جدید رسانه های معاند برای تحریف حقیقت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، زهرا محمدی، دختری که مدعی تدریس زبان کردی است، در سال 1397 در واقع به اتهام ارتباط با یک گروه تروریستی واردکننده سلاح به کشور محکوم شد. پس از بررسی های دقیق مشخص شد که وی با گروه دموکرات ها ارتباط مستقیم داشته و به همین دلیل به زندان محکوم شده است.

زهرا محمدی همچنین یکی از امضاکنندگان نامه ای به بیگانگان در حمایت از گروه های مسلح و تروریستی در کوه های شمال عراق بود.

او در پوشش معلم زبان کردی به دنبال القای تفکر در زبان آموزان و گاه ارتباط با گروه شبه نظامی دموکرات بود و در ادعاهای کاملاً غیرواقعی دلیل دستگیری خود را تدریس و کار به زبان کردی عنوان کرد.

محمد در عین حال این ادعاهای دروغین را مطرح کرده و گفته است که کردی در کردستان ممنوع است. قرار است کارشناسی ارشد در این رشته در دانشگاه کردستان راه اندازی شود و چندین موسسه خصوصی نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

اما چند روز پیش که زهرا محمدی برای اجرای حکم به دادگاه سنندج احضار شد (ارتباط بین ورود سلاح به کشور برای یک گروه تروریستی) وی ویدئویی از خود در یک برنامه منتشر کرد و بار دیگر تاکید کرد که جنایتش به او آموخته است. کردی برای انحراف افکار عمومی از این طریق و توجیه جنایت است!

اما نکته قابل توجه در این ویدئو این بود که زهرا محمدی علیرغم ادعای مدرس زبان کردی، نمی توانست چند کلمه ای به زبان کردی سورانی مکریانی صحبت کند و تنها می توانست از چند کلمه سورانی در یک ویدئوی سه دقیقه ای استفاده کند. از طرف دیگر معلم زبان باید بتواند آزادانه صحبت کند و صحبت کند.

بنابراین واضح است که اگر زهرا محمدی در آن سال‌ها روی زبان خود کار می‌کرد، می‌توانست از قبل به زبان کردی با گویش غالب سورانی صحبت کند. برای یک یا دو دقیقه از انواع گویش های کردی اعم از سنندجی، لیلهی و … استفاده نکنید و نتوانید چند کلمه را به طور رسمی در گویش استاندارد سورانی تلفظ کنید.

گویا زهرا محمدی در آن سال ها به جای آموزش زبان دست به کار دیگری زده و زبان کردی را فقط به سپر مظلومیت خود تبدیل کرده است!

دیدگاهتان را بنویسید