وقف، چشمه ای که خشک نمی شود


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1819745

بهره مندی دیار فروغ آفتاب از آشنایان نیکوکار از حدود 500 سال پیش باعث شده که ثمرات و برکات این کمک ها کمک شایانی در توسعه و رفع مشکلات شهرستان رشتار داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; بهره مندی از دیار فروغ آفتاب آشنایان نیکوکار از دیرباز مرهون ثمرات و برکات این کمک ها در توسعه و حل مشکلات شهرستان رشتار بوده است.

رشتار به نام سرزمین تمدن های باستانی نامگذاری شده است و این سرزمین دارای تاریخ کهن اهدایی است، از این رو قدیمی ترین هدیه ثبت شده در این شهرستان متعلق به مرحوم خواجه علاءالدین با اهدای زمین و آب در حدود 500 سال پیش به نام مو است. قرن ها زنده مانده است.

محمدرضا محسن آبادی رئیس اداره نذورات و امور خیریه رشتار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بحث وقف رشتار گفت: در سال 1400 در رشت 8 وقف جدید اعم از تجاری، مسکن، زراعی، باغی و فرهنگی صورت گرفت.قرآن و عترت این حوزه، مسجد و… به ثبت رسیده است. به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون تن.

وی همچنین از برگزاری 5 نشست صنفی واقفان با اقشار مختلف در راستای ترویج فرهنگ وقف خبر داد و یادآور شد: برای تحقق واقعی نیات واقفان در حوزه های مذهبی، اجتماعی و خیریه اقدامات ارزنده ای از سوی واقفان در شهر رشهر .

محسن آبادی در پایان این نوشتار خاطرنشان می کند: حضرت سیدالشهدا (ع) و مراسم عزاداری در یک معبد خانگی طی 120 مراسم و مجلسی در شهرستان برای کمک به نیازمندان دارو و درمان، سبد زندگی، دانش آموزی. کیف و لوازم التحریر، هزینه های پزشکی، کمک های حمل و نقل 120 نفر از خرید 5 کپسول اکسیژن از محل کمک های خیریه و خیریه هیئت امنای امامزاده های کریزک و قوام الدین و تهیه 2 دستگاه اکسیژن ساز از محل کمک های استانی و تحویل به شورا خودداری کردند. متولیان و هلال احمر برای استفاده بیماران عروق کرونر در سرای سالمندان از اقدامات انجام شده.

رییس اداره کمک ها و امور خیریه رشتار در مورد صحنه کریسمس مزار کریزک در رشتار نیز گفت: 90 درصد اسکلت صحنه کریسمس مزار کاریزک با هزینه 800 میلیون تومانی با کمک اعمار شد. شورای امنا و خیرین و مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه.

وی در خصوص پروژه های مشترک احیای قنات ها در رشت گفت: 350 متر لایه یاقوت و 2300 متر خط لوله از قنات کلپوک رشتار پس از لایه یاقوت سال قبل با کمک های خیرین و مالکان و علوی. و بنیاد جهاد کشاورزی 150 میلیون تومان (15 درصد مالکیت هدیه در قنات) نیز از دیگر طرح ها و برنامه های اجرا شده است.

محسن آبادی افزود: تعمیر و مرمت حسینیه محمدحسین خان قرایی با هزینه 40 میلیون تن از محل هبه با همت متولیان و میراث، نقشه برداری از 240 قطعه زمین کشاورزی و مسکونی جهت اهداء، دریافت 19 زمین تملک. با حفظ اسناد اهدایی حفظ و نگهداری و تعمیر کمک های 250 میلیون تنی، کشت گندم دیم به میزان 30 هکتار از اراضی اهدایی در نورآباد باصفر با همکاری فعالان مردمی، مشارکت با بخش خصوصی به جای اجاره آب اهدایی به قنات کلپوک با کشت 1.5 هکتار گندم و 8000 متر مربع پیاز و تهیه قسمتی از زمین اهدایی روستای حسین آباد جهت کاشت 400 اصله نهال پسته خرید دستگاه قفل دستی از امامزاده قوام الدین ع.از اداره خیرین. و خیریه شهر رشتوار در سال 1400

رئیس بنیاد رشتار در تکمیل این مطلب ادامه داد: اجرای ویژه برنامه های آرامش بهاری در ایام نوروز، یاس نبوی در شهادت حضرت زهرا، بصیرت سالم به عاشورای مردم در ایام محرم و صفر، عید الهی در ماه مبارک. ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت های کشوری و مذهبی و اقامه نماز در بین الحرمین در طول سال با کمک هیأت امنا و مسئولین افتخاری امامزاده ها جهت استخدام و بهره مندی از 15 نفر از روحانیون و پول محلی از محل مقام رهبری در شهرستان جهت برگزاری شهرستان اقدام می شود. برگزاری مسابقات قرآن کریم، حفظ قرآن، حمایت 30 نفر از افراد سالم از برگزاری 2 محفل قرآنی در شهرستان، تشکیل و تمدید رانت 304 رقیب و پیگرد احقاق حقوق اهدایی که اهالی آن انجام دادند. عدم تمکین و پرداخت حقوق اهدایی از طریق مراجع قضایی) از برگزاری جلسات و گفتگو تا حل مشکل (ادامه دارد) برنامه ها و موضوعات پیگیری شده توسط اداره خیرین رشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید