ویرانی های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل باید سریع ترمیم شود

ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789680

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم امروز به حق انتظار دارند که خرابی های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت ترمیم و زندگی آنها ساماندهی شود و این جز با حمایت محقق نمی شود. از سه قوه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الیاس نادران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس نماد نمایندگی مردم است. او هرگز نگران دوره های بعدی یا حتی پایان دوره ای که در آن نماینده بود، نبود. ادای وظیفه، حفظ منافع ملی، مبارزه با ظلم و استکبار، حفظ حقوق مردم و استقلال کشور بر همه چیز ارجحیت داشت و از هیچکس نترسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال سیاسیون عادی هستیم به حداکثر رساندن ما رای و محبوبیت بیشتری کسب می کنیم، حتی اگر مستلزم کتمان حقیقت و حتی اصول پذیرفته شده خودش باشد.

وی افزود: متأسفانه چپ و راست در مجلس و دولت این واقعیت را نمی دانند. دیکتاتوری فضای مجازی به رهبری این دسته از سیاستمداران باعث شده است که در اقدام پلیسی و رضایت اقشار مختلف، مبانی تخصص خود را زیر پا بگذارند.

نادران خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و شرایط اسفبار معیشتی، نابرابری درآمدی و رشد منفی تولید ناخالص داخلی، تورم افسارگسیخته در سال‌های اخیر و متأسفانه رها شدن کشور توسط دولت قبل باعث نابودی بورس، کاهش ارزش پول ملی و نظام توزیع و تولید شد. بانک ها، پول، ارز و تجارت خارجی را نابود کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاً معلوم نبود اینها مردمی هستند یا خیر به صورت سیستماتیک یا نماینده ای از دولت سلطه جهانی نه تنها با تدبیر آقایان تحریم ها برداشته نشده، کمبود آب ناشی از صادرات نفت و تجارت خارجی به طور کامل از بین رفته است و متاسفانه اجازه ایفای نقش کسانی که می توانند کمک کنند را نداشته اند.

وی افزود: رشد منفی بهره وری و سرمایه گذاری خارجی و حتی سرمایه گذاری داخلی شرایطی را ایجاد کرده است که تعدیل آن سال ها طول می کشد. راه دیگری برای خروج از رکود تورمی وجود ندارد اما در این بین بودجه تعیین کننده استراتژی مالی دولت در موقعیت ممتازی قرار دارد.

نادران گفت: درست است که نظام های اقتصادی به یکدیگر وابسته هستند، سهم تاثیر بودجه بر بازارهای مختلف غیرقابل انکار است. بودجه 1400 گام های کلیدی برای محروم کردن تولید و اشتغال از رشد، حذف رانت اقتصادی، حل مشکلات اساسی، حل مشکلات عمده آب و روستایی و توزیع عادلانه منابع و حل مشکلات ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی برداشته شد. قانون اساسی بودجه تعلیق شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات، دولت جدید قصد دارد با تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها این موارد را اجرایی کند، اما این روند کند است و تلاش جدی برای استفاده از ظرفیت مجلس انجام نمی شود. مونتاژ.

وی افزود: انتظار می رود دولت مصوبات بودجه خود را بیشتر به مجلس برساند. این امر مجلس را از تغییر اساسی در بودجه محروم می کند و اگر بنا شود که بر حدود اختیارات قانونی خود پافشاری کند، مجلس باید کل بودجه را شخم بزند. اصلاحات ساختاری، تخصیص عادلانه منابع، به حداقل رساندن کسری بودجه و مقرون به صرفه بودن کشور حائز اهمیت است.اکثر اصلاح بودجه

نادران گفت: فراموش نکنیم که هر واحد پولی که صرف منابع عمومی کشور شود از جیب مردم خارج می شود. چه به طور مستقیم از طریق مالیات یا غیر مستقیم، مانند درآمدهای نفتی یا اوراق بهادار یا مداخله در بازار سهام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت راهبرد اقتصادی خود را تدوین کرده است غیر تورمی وی گفت که اگرچه این بسیار خوب است، اما پیامدهایی دارد که بدون آن این هدف محقق نخواهد شد. افزایش بهره وری، افزایش سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت خالی تولید و تامین سرمایه خارجی از جمله این موارد است.

وی افزود: مردم امروز به حق انتظار دارند که خرابی های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت ترمیم و زندگی آنها ساماندهی شود و این جز با حمایت سه قوه محقق نمی شود. برای تحقق این امر نیاز به جلسات کارشناسی، آسیب شناسی و نقد راهبردها و سیاست هاست.

نادران خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس و دولت در سال آینده با هم شروع کنند و مشکلات اصلی اقتصادی و معیشتی خود را حل کنند و دشمنان مردم را ناامید کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت دارم تا طرف های مذاکره را مجاب کنند که تحریم ها را در کوتاه ترین زمان ممکن لغو کنند و کشور، ملت و بازیگران اقتصادی را از بلاتکلیفی خارج کنند. “

آخر پیامک

دیدگاهتان را بنویسید