نارضایتی کیهان از حذف نشدن نیروهای باتجربه از دولت/ چرا مدیران سازمان برنامه را که از دولت قبل مانده اند عوض نمی کنید؟

نارضایتی کیهان از حذف نشدن نیروهای باتجربه از دولت/ چرا مدیران سازمان برنامه را که از دولت قبل مانده اند عوض نمی کنید؟

روز جدید : با وجود خبرهای خوشی مبنی بر برکناری مدیران نالایق، با گذشت نزدیک به 9 ماه از تشکیل دولت مردمی، گمان می رود برخی مدیران نالایق هستند که نه انگیزه و نه روحیه خدمتگزاری دارند که نشان از انتقال خسته و مدیران بی انگیزه این کار را به آرامی انجام می دهند.

به عنوان مثال برخی از مدیران بی انگیزه و ناکارآمد از دولت قبل همچنان در برخی از دستگاه های سازمان برنامه و بودجه حضور دارند، مدیران عامل برخی بانک ها که از مدیران نجومی دولت قبل نیز محسوب می شوند، همچنان بر سر کار هستند و در برخی از آنها زیرشاخه های صنعت نفت کشور «مدیران» دارند.
در حال حاضر کارشناسان، کارشناسان و فعالان رسانه ای انتظار دارند دولت توجه ویژه ای به اجرای این دستور رئیس جمهور داشته باشد و از تاخیر در اجرای این دستور جلوگیری کند.

در واقع اگرچه دولت مصمم به تغییر شرایط و حل مشکلات مردم است، اما این افراد با توجه به خاستگاه و نوع اقدامات خود نمی توانند مجری خوبی در این زمینه باشند. بنابراین به نظر می رسد دولت برای دستیابی به نتایج مثبت در حوزه عملیاتی نیازمند تغییرات اساسی در حوزه حکمرانی است.

آنچه امروز دولت سیزدهم با آن مواجه است، به گفته کارشناسان، مین ضد نفر است که با بازگشایی هر گره، گره کور دیگری ایجاد می شود و می تواند به بحران جدیدی در فضای سیاسی اجتماعی کشور منجر شود. بر این اساس دولت سیزدهم با این همه مشکلات تا به امروز توانسته به بسیاری از امور رسیدگی کند، اما وجود نیروهای با انگیزه، موثر و با اراده در کشور به ویژه در سطوح مدیریتی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید