امروز میراث دولت روحانی/ مدیران به جا مانده از دولت قبل، کنترل بازار را رها کرده است

ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783118

میراث دولت روحانی امروز گران است اما تداوم مدیران دولت قبلی باعث شده این افراد برای کنترل بازار بی انگیزه و بازار رها شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در آرشیو هر دولتی مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش اقتصاد است که متأسفانه در هشت سال گذشته هیچ عزمی برای حل مشکلات اقتصادی در دولت روحانی وجود نداشته است.

دولت روحانی تلاش کرد برجام را به مشکلات اقتصادی گره بزند اما در آن سال ها تنها فرصت های طلایی از دست رفت و مشکلات زندگی بیشتر و بیشتر شد.

به دلیل نبود نظارت و انگیزه برای تنظیم بازار، یکی از پرمصرف ترین اقلام موجود در بازار هر روز کمیاب می شد، به طوری که سال گذشته روغن، برنج، مرغ و شکر مهم ترین اقلامی بودند که دسترسی به آن ها سخت بود. حتی در شرایط تاج، مردم برای دریافت این اقلام مجبور بودند در صف های طولانی بایستند.

صف های طولانی برای خرید غذا

رها شدن بازار و فقدان مقررات در این زمینه یکی از مهم ترین نقاط ضعفی است که در سال های اخیر مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است، دولت روحانی مسئول اقتصاد و کنترل بازار بود.

9d94c47e 95cc 446b a57e 6f54479e265c خبر خاکستری

آنها در بسیاری از سخنرانی ها سعی کردند مشکلات اقتصادی را به تحریم و جنگ اقتصادی مرتبط کنند، در حالی که کارشناسان و تحلیلگران کمتر از 30 درصد مشکلات را ناشی از تحریم ها و بقیه را ناشی از بی توجهی به بازار عنوان کردند.

در این سال ها تورم به اوج خود رسید و بالاخره در خرداد ماه امسال کار دولت روحانی به پایان رسید و امروز به جرات می توان گفت که تورم و گرانی میراثی است که از دولت قبل به جا مانده و رفع آن زمان می برد. این مشکلات

هزینه ها میراث دولت دوهانی

با توجه به اینکه با روی کار آمدن دولت جدید بسیاری از مدیران جابجا می شوند، متاسفانه برخی از مدیران به جا مانده از دولت روحانی امروز دل و جانی برای کار و نظارت بر بازار ندارند و این امر باعث سودجویان شده است. برای ماندن در بازار آنها باید گسترده تر شوند و قیمت ها باید بالا بروند.

اگرچه در دولت جدید استانداران زیادی انتخاب شدند، اما می طلبید که هر چه زودتر مدیرانی دلسوز، انقلابی، جهادگر و پرتلاش در دولت جدید منصوب شوند تا بتوانند با رصد بازار به هزينه های بی رویه پایان دهند.

تداوم برخی مدیران معنوی در این دولت باعث شده تا همچنان شاهد آشفتگی بازار و گرانی در برخی بخش ها باشیم و این امر معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

4e7997a6 db14 4db8 972e 6826e5f82e13 خبر خاکستری

عدم تعهد برخی از مدیران سابق دولتی

رضا سپهوند، کارشناس اقتصاد در گفتگو با سفیرافلاک گفت: دولت جدید تنها جایگزین رئیس دولت شده است و علاوه بر مدیران ارشد باید مدیران میانی نیز انتخاب شوند که مهارت لازم را داشته باشند و جهادگر باشند.

وی افزود: برخی از مدیران فعلی به جای مانده از دولت قبل، پایبند به اصول و رویه این دولت نیستند و حتی ممکن است برخی از آنها برای بد جلوه دادن پرونده دولت ضمن عملکرد موثر مدیران، دست به کارشکنی بزنند. انقلاب قطعا بسیاری از این مشکلات را حل خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: مدیران ارشد استانی به ویژه در حوزه های اقتصادی و بازار باید مدیرانی را انتخاب کنند که توانایی کنترل بازار را داشته باشند تا بتوانند در جهت مهار تورم گام بردارند.

سپهوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دولت قبل 4200 تن ارز به برخی واردکنندگان سفارش داده می شد، در نهایت سود آن به جیب برندگان افتاد و فشار مشکلات اقتصادی به تولیدکننده و توزیع این ارز وارد شد. به هدف نرسید

وی گفت: کمبود مرغ و آشفتگی بازار از مدت ها قبل در دولت روحانی آغاز شده و به نظر می رسد مدیران بازار و اقتصاد دولت قبل توانایی کنترل ندارند و این امر برای جابه جایی مدیران ارشد استانی ضروری است. “این افراد در حال اقدام هستند.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت در ابتدا نشان داد که برای حل مشکلات جدی است بنابراین تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون مردم انجام داد و شاهد تسریع در این روند بودیم. اما در حوزه اقتصادی این امید وجود دارد که با انتخاب مدیران جهادی در استان ها، اتفاقات مثبت بیشتری رخ دهد.

اینکه مدیران در دستگاه های اجرایی بمانند یا نه

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم هرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بازار دستخوش عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، قیمت ارز، واردات و صادرات، ترخیص کالا از گمرک و در برخی موارد دلالان در بازار است. این بازار هستند.

وی افزود: برخی از این عوامل در سطح ملی بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و در واقع مسائل رایجی هستند اما در کنترل بازار مدیران نقش بسیار ویژه ای دارند که نظارت و کنترل دقیق می تواند در روند آرام سازی بازار موثر باشد.

cae8c156 8702 4617 9a5f 395fcb9d7393 خبر خاکستری

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر بازار را کاهش دهید.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و تغییراتی که در برخی جاها صورت می گیرد، ماندن یا عدم ماندن مدیران مشخص نیست و همین امر پیشبرد امور را با مشکل مواجه می کند.

وی گفت: البته در جلسه ای که با استاندار داشتیم اعلام کردیم که اگر جابه جایی اتفاق بیفتد یا همین مدیران روند کار را ادامه دهند باید مشخص شود. خواهد شد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت نیاز به جابجایی مدیران باید سریع انجام شود تا مدیران بخش های مختلف با کار جهادی و تلاش مضاعف وارد عمل شوند.

دولت مبتنی بر شایسته سالاری است

حسینی معاون رئیس جمهور روز گذشته گفت که دولت بر اساس شایسته سالاری است و اگر انتصابات تا حدودی کند می شود، این موضوعات به دقت مورد بررسی قرار گرفته و از سوی مراجع مختلف زیر سوال می رود.

اما امیدواریم با توجه به وضعیت بازار، مدیران استانی ابتدا مدیرانی را در حوزه اقتصاد و بازار انتخاب کنند که دلسوز، جهادگر، جوان، پرتلاش و دغدغه مند برای رفع مشکلات معیشتی مردم باشند تا وضعیت بازار بهبود یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید