پارلمان آمادگی دارد به دولت در افزایش ظرفیت رشته های پزشکی کمک کند

زمان: 15:06
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775855

جعفر قادری از آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قادری در مصاحبه با تهران نیوز گفت اگر دولت قصد دارد ظرفیت رشته های پزشکی را افزایش دهد ، مجلس آمادگی دارد در این زمینه به دولت کمک کند. این کشور هزینه می کند که اگر این منابع به صورت داخلی مصرف شود ، توسعه زیرساخت های دانشگاه های علوم پزشکی افزایش می یابد و کمبود پزشکان متخصص و عمومی در کشور برطرف می شود.

وی گفت: در ایران دانشگاه های آزاد و دولتی از قدرت و ظرفیت کافی برای ایجاد رشته های پزشکی برخوردارند اما به شرط همکاری وزارت بهداشت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با یکدیگر و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از طریق اجماع. “

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از داوطلبان پزشکی مایل به سفر به خارج از کشور برای تحصیل و پرداخت کلیه شهریه های خود به صورت شخصی هستند. بنابراین ، وقتی تعداد زیادی داوطلب برای پزشکی در کشور وجود دارد ، چرا دولت نباید شرایط لازم را برای جذب دانشجویان پزشکی فراهم کند تا این هزینه ها در کشور باقی بماند و سود سایر کشورها تمام نشود. قطعاً جذب دانشجویان پزشکی به دانشگاه های رایگان و شبانه ارزشمند است. زیرا علاوه بر دانشجویان تمام وقت ، دانشجویان دانشگاه های شبانه و رایگان تمام شهریه خود را پرداخت می کنند و این باعث می شود که بار مالی از دانشگاه ها برداشته شود و آنها فقط باید هزینه اولیه را بپردازند که بیش از آن پرداخت می شود اما کمبود پزشکان متخصص در کشور جبران خواهد شد

گادری گفت: ما در کشورمان با کمبود استاد دانشگاه علوم پزشکی مواجه نیستیم. معلمان زیادی در کشور وجود دارند که می توانند در تربیت کادر پزشکی لازم در کشور م effectiveثر باشند و نیازی به اعزام دانشجو به خارج نیست ، یا در صورت کمبود معلم ، می توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور به صورت عملی استفاده کرد یا دعوت کرد در کشور.

وی به دولت پیشنهاد کرد که تقویت گردشگری سلامت را جدی بگیرد. زیرا از این طریق می توان بخش قابل توجهی از هزینه های دانشگاه را برای بهبود زیرساخت های جذب دانشجویان پزشکی تأمین کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید