پارک المپیک با حضور دکتر صالحی امیری افتتاح شد

ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802553

پارک المپیک با همکاری کمیته ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران امروز (شنبه 3 بهمن) با حضور رئیس کمیته ملی المپیک در پارک پردیسان تهران افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در مراسم امروز دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر نصراله سجادی مشاور ارشد رئیس جمهور، دکتر کیکاوس ساعدی دبیرکل، دکتر باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فهری ، سرپرست کاروان ما برای بازی های آسیایی هانگزو مهرافزا منوچهری، رئیس کمیته محیط زیست و ورزش، دکتر نورلا مرادی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان محیط زیست، دکتر سعید محمودی، مدیرکل حفاظت استان تهران ، برخی از نایب رئیسان فدراسیون ها ذبیحلا ​​پورشیب، محمد بیداریان، علی پاکدامن، شاهین موسوی، سجاد گنج زاده، اعضای کمیسیون محیط زیست و ورزش و جمعی دیگر از قهرمانان، المپیکی ها و پیشکسوتان ورزش کشورمان و محیط پیشکسوتان ورزش تهران.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حضار گفت: با وجود اینکه جمعیت کمی در اینجا حضور دارند، اما نماینده ورزش ایران زمین هستند، امروز شاهد حضور چهره های ارزشمند و با فضیلت زیادی به ویژه شما عزیزان هستیم. جانبازان، در این برنامه صمیمی.»

وی افزود: وقتی از المپیک صحبت می کنیم همه فکر می کنند المپیک یعنی ورزش قهرمانی یعنی سکو و سکه در حالی که المپیک یعنی فرهنگ، زندگی، ورزش و ورزش یعنی قهرمانی، انسانیت، اخلاق، دانش، فضیلت. و این ماهیت عقیدتی و معرفتی دارد.«جمعی از جانبازان بزرگ امروز اینجا هستند.

وی ادامه داد: فلسفه کاری که امروز به همت محیط زیست در حال انجام است قدردانی صمیمانه این عزیزان در سراسر کشور و تهران است. این یک حرکت نمادین است و در 30 استان پیگیری می شود. “

دکتر صالحی امیری تاکید کرد: از سال 2000 توسعه محیط زیست در تمامی برنامه های کمیته بین المللی المپیک گنجانده شده است. کمیته های ملی المپیک در 206 کشور عضو مسئول برنامه های توسعه محیط زیست در میان جامعه ورزشی با همکاری دولت ها و سازمان های محیط زیست هستند. به ویژه نهادهای عمومی «تعریف کنید.

وی ادامه داد: اخیراً بر اساس الزامات جدید کمیته بین المللی المپیک، هر کشوری که متقاضی برگزاری یک رویداد است، باید برنامه توسعه محیط زیستی همراه با برنامه خود برای توسعه مسابقات قهرمانی ورزشی داشته باشد. در واقع یکی از معیارهای ارزیابی کمیته بین المللی المپیک کشورها و کمیته های ملی المپیک توجه آنها به محیط زیست است و ادامه این کار در کشورها حرکت زیست محیطی از طریق ورزش را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در جلسه قبلی با سازمان محیط زیست به این نتیجه رسیدیم و توافق کردیم که قهرمانان و پیشکسوتان به عنوان نماد مشاهیر علاقه مند به ملت مسئولیت محیط زیست محله خود را بر عهده بگیرند. ، شهر و استان.”

دکتر صالحی امیری ادامه داد: متعهد هستیم که اعتبارات بودجه ای معینی را برای توسعه محیط زیست در حوزه ورزش قهرمانی و پیشکسوتان هزینه کنیم. اقدام امروز یک اقدام نمادین است و ما متعهد به انجام آن در 31 استان، 450 شهر و 1300 شهر هستیم.«بیایید شروع کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در این کمیته در مجموع 18 کمیته با حضور 250 نخبه ورزشی و دانشگاهی داریم که واحدهای مشورتی ما هستند و یکی از کمیته های فعال ما محیط زیست و ورزش با مدیریت دکتر. منوچهری فضیلت گام های موثری در توسعه محیط زیست برداشته است که باید قدردان ایشان و سایر همکارانش در این کمیته باشیم.

دکتر صالحی امیری در مراسم درختکاری و افتتاحیه پارک المپیک

پس از پایان این مراسم دکتر منوچهری رئیس کمیته محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حضار گفت: امروز شاهد افتتاح پارک المپیک توسط قهرمانان ورزشی کشورمان هستیم و خدای ناکرده این روند تا 6 اسفند ادامه خواهد داشت

وی افزود: این اقدام در راستای دستور کار اعلام شده از سوی IOC و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران است.

رئیس کمیته محیط زیست و ورزش در ادامه به بحث درباره اهمیت کم آبی، گرم شدن کره زمین، تغییرات آب و هوا و سایر مسائل زیست محیطی پرداخت.

پس از مراسم امروز پارک المپیک با میثاق خوانی توسط علی پاکدامن و با حضور مسئولان و ورزشکاران افتتاح شد.

پایان مراسم امروز غرس ۴۰ اصله نهال توسط مسئولان و ورزشکاران در پارک المپیک بود.

دیدگاهتان را بنویسید