پاساژ، نیش آماده ای که همدان نتوانست نگه دارد/ سقوط گذر به حساب کدام استاندار می ماند؟


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810369

نیم گذر همدان که روزگاری خلوت برخی از مسئولان این استان بود و بسیاری با این تیم عکس یادگاری می گیرند، به دلیل ضعف مدیریت و کمبود نیروی ثابت و شیفت کاری های مکرر روز به روز در حال ضعیف شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، در چارچوب هفته یازدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور، پاس همدان و شهرداری همدان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی به پایان رسید. این تیم با 11 امتیاز در پاس همدان نیز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

نیم پاس همدان که روزگاری حیاط خلوت برخی از مسئولان این استان بود و خیلی ها با این تیم برای خاطره عکس می گیرند، به دلیل ضعف مدیریت و نبود کادر ثابت و شیفت های مکرر روز به روز ضعیف می شود.

تیمی که زمانی مربیان بزرگی داشت، حالا افرادی را در بدن خود دارد که نه تنها ورزش نمی کنند، بلکه زمانی آرزوی عکس یادگاری با بازیکنان این تیم داشتند و حالا این بازیکن برایشان ارزشی ندارد.


تیمی که همیشه به لیگ استانی راه دارد

علی ثقفی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: شرایط فعلی پاس اصلا خوب نیست و پنجره نقل و انتقالات بسته است.

وی ادامه داد: متأسفانه عزم جدی برای سامان دادن به اوضاع وجود ندارد، نه از سوی مسئولان و نه از سوی افراد متصدی.

این کارشناس ورزشی افزود: وضعیت ثبت نام در جدول از پایین در رتبه دوم قرار دارد و بسیار نگران کننده است. اینکه به دلیل اینکه شرایط مساعدی برای تقویت ندارد و تمرکزش روی قهرمانی استان است، نمی توان چشم اندازهای خوبی به او داد.

وی ادامه داد: ضعف پاس باعث شد تا مردم استانی و خارج از استان که منتظر انتقادات تند از این تیم بودند، استان همدان را به بدترین شکل زیر سوال ببرند چرا که این تیم قدم به قدم از لیگ برتر به به انتهای جدول رسیده و عملاً در پایان فاتحه نامیده می شود.


هر مدیر و مدیر کل بر اساس خواسته خود برای پاس عمل می کند

ثقفی با تاکید بر اینکه فعلاً نباید به دنبال مقصر باشیم، گفت: باید به زمان نقل و انتقالات برگردیم که همه از راه رسیدند و می خواستند سند انتقال را به نام خود بنویسند که در آن زمان ساختار تیم باید به خوبی شکل گرفته منابع مالی دائمی جذب شده است تا تیم مدام به دنبال کمک و سلیقه دولت نباشد.

وی با اشاره به عدم درآمد ثابت افزود: تیمی که وابسته به کمک های دولتی است، سلیقه ای اداره می شود، زیرا هر مدیر و مدیرکلی بر اساس نظر شخصی خود عمل می کند.

ثقفی یکی از مهم ترین مشکلات این تیم را تعویض مکرر آن دانست و وقتی همه به دنبال عکسی برای یادآوری یک پاس هستند، باید مشکلاتش را حل می کرد.

وی با تاکید بر اینکه حریم برخی افراد گذشته است، گفت: عده ای برای خود کار اقتصادی کرده اند و هر چقدر بازیکن متحجر باشد و مدیریت ضعیف باشد در این تیم حرکت می کند.


پاس، لقمه آماده ای که در همدان گم شد

این کارشناس ورزشی گفت: در این تیم افرادی هستند که بدون برنامه ریزی عمل می کنند و همه سهم خود را از تیم گرفتند و رفتند تا جایی که این تیم در بین هواداران جایی ندارد.

ثقفی ادامه داد: باید قبول کنیم که پاس در بین تماشاگران مقبولیت خود را از دست داده است و تیم شامل عدم مدیریت و بی ثباتی کادر فنی و هیات مدیره می شود که تخصص ورزشی و اقتصادی ندارند.


بدهی های تکان دهنده نتیجه قراردادهای غیراستاندارد توسط افراد غیر متخصص است

وی افزود: معلوم نیست مردم چه رزومه ای را انتخاب می کنند، فردی که نه دانش ورزشی دارد و نه کار اقتصادی دارد، چرا باید سوار شود؟

این کارشناس ورزشی افزود: متأسفانه همه در جایگاهی قرار می گیرند و به نوعی افرادی را در موقعیت هایی قرار می دهند که حق بازگرداندن او را دارند و نتیجه در پایان لیگ نمایان می شود.

ثقفی با تاکید بر اینکه قراردادهای غیرمتعارف و غیراصولی بدهی های هنگفتی را برای تیم ایجاد کرده است، گفت: استفاده از افرادی که تجربه ندارند در نهایت منجر به این فاجعه می شود.


پیکر بی جان پاس هر روز به شدت می سوزد

وی با تاکید بر اینکه منتقدان از هر لحاظ سکوت کرده اند، گفت: از رسانه هایی که به هیچ وجه بیانگر مشکلات نیستند تا افراد غیر متخصص که هر روز پیکر بی جان پاساژ را تضعیف می کنند، همه مقصرند.

وی با تاکید بر اینکه پیکر بی جان پاس در آتش سوخت، گفت: با این ظرفیت و این شکل حکومتی راه به جایی نمی بریم و نمی توان انتظار داشت که ساختار اصلاح شود.

ثقفی افزود: تجهیزات ورزشی نگاه مثبتی به فوتبال حرفه ای ندارد و علاقه ای به فوتبال ندارد. همانطور که می دانیم فوتبال و کشتی در ایران طرفداران زیادی دارد و مبارزان اغلب بر این باورند که کل بودجه ورزش صرف فوتبال و این نگاه به ورزش کنونی ساری می شود.


نظام ورزش استان به ورزش حرفه ای نگاه مثبتی ندارد

وی ادامه داد: ارائه ورزش در روستا نیز موید این دیدگاه است و افرادی که در رشته کشتی فعالیت می کنند بیشتر فعالیت می کنند، آیا فوتبالیست استخدام کرده است؟!


مبارزان قدرت در دستگاه ورزش همدان

ثقفی گفت: باید بدانیم تیم را افرادی اداره می کنند که روزی پشت درهای بسته بودند و آیا بازیکن قدر حرف آن افراد را می داند؟

وی افزود: هر فصل یک برنامه بلندمدت ترسیم می شود اما به دلیل اینکه ساختار مشخص نیست و تصمیم گیران مدام در حال تغییر هستند، این شکاف همچنان بسته است.

این کارشناس ورزشی تاکید کرد: اگر قرار بود پاس شود بهتر است به لیگ دوم برود و حالا که به مسابقات قهرمانی استان نزدیک است کارکنان بدانند سقوط این تیم در کارنامه آنها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید