پاسخ اسرائیل به تهدید شدید علی شمهانی؛ ایران بلوف نمی کند!

پاسخ اسرائیل به تهدید شدید علی شمهانی؛  ایران بلوف نمی کند!

روز جدید : دبیر شورای امنیت ملی در واکنش به گزارش ها مبنی بر تصویب بودجه 1.5 میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای حمله به برنامه هسته ای ایران، پاسخ جالب و در عین حال دندانپزشکی به این تهدید داد که تامل زیادی وجود داشت. در رسانه های اسرائیل بود.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که یکی از مقامات ارشد ایران روز یکشنبه تهدید کرد که اگر اسرائیل به برنامه هسته‌ای این کشور حمله کند، پاسخ ایران به بازسازی اسرائیل «ده‌ها میلیارد دلار» خسارت وارد خواهد کرد.

علی شمهانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در توئیتی به زبان‌های انگلیسی، عبری، عربی و فارسی درباره گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر تصویب بودجه 5 میلیارد دلاری (1.5 میلیارد دلاری) برای آموزش نظامی اسرائیل برای حمله احتمالی، نوشت. او علیه برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد.

شمهانی به جای کنار گذاشتن بودجه 1.5 میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران، در توئیتی نوشت: رژیم صهیونیستی باید تمرکز خود را بر تأمین ده ها میلیارد دلار برای جبران خسارات ناشی از واکنش تکان دهنده ایران بگذارد. توییت یهودی حاوی همین پیام است.

بنی گانز، وزیر دفاع اسرائیل روز سه شنبه در برابر کمیته قدرتمند روابط خارجی و دفاعی کنست حاضر شد تا درخواست افزایش بودجه دفاعی دولت را توجیه کند و هشدار دهد که افزایش بودجه برای آماده شدن برای حمله احتمالی به برنامه هسته ای ایران لازم است.

دولت اسراییل تابستان امسال اعلام کرد که با بودجه 58 میلیونی (17.5 میلیارد دلاری) برای سال 2022 موافقت کرده است. این مبلغ بیشتر از بودجه دفاعی قبلی است که در سال 2019 تعیین شده بود و به دلیل ناتوانی در بودجه بعدی همچنان به قوت خود باقی است. دولت ها بودجه جدید را تصویب کنند.

آویگدور لیبرمن نیز روز سه شنبه گفت که رویارویی با ایران اجتناب ناپذیر است و تنها راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت هسته ای است. لیبرمن به سایت خبری والا گفت: رویارویی با ایران دیر یا زود اتفاق می افتد و دیر نخواهد بود.

واضح است که ایران در این زمینه بلوف نمی زند. در صورت حمله مستقیم اسرائیل به ایران، تهران با شلیک مستقیم ده ها هزار موشک بالستیک به اسرائیل خسارات سنگینی وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید