دولت نمی تواند بگوید بلوف زده است!

دولت نمی تواند بگوید بلوف زده است!

روز جدید نیکونفس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در شورای عالی مسکن گفت: با شناختی که از ساختار وزارت مسکن دارم، فکر نمی کنم جایگاهی در این نهاد وجود داشته باشد که مانع اکثر عملکرد رئیس جمهور شود. قول اساسی و آقای رئیسی نتوانست آن را حذف کند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سومین جلسه شورای عالی مسکن در خصوص وعده ساخت 4 میلیون مسکن، بار دیگر توپ را به سمت مانعی نامعلوم به نام بانیان وضع موجود به زمین انداخت و از کسانی که خدای ناکرده نمی خواهند این طرح اجرایی شود «کنار بگذارید» فارس بلافاصله گزارشی در همین راستا با عنوان «تحلیل موانع ساخت 4 میلیون مسکن/ وضعیت کنونی چگونه به مانعی برای حرکت ملی تبدیل شده است» منتشر کرد.

محسن نیکونفاس پژوهشگر مسکن و کارشناس انبوه سازی به آفتاب نیوز گفت: شاید محوری ترین شعار تبلیغاتی آقای رئیسی ساخت نهایی 4 میلیون خانه در دولت ایشان باشد. بر این اساس و با پیشنهاد دولت در همان ابتدای کار، قانون جهش تولید مسکن به تصویب مجلس رسید. این قانون همچنین به صراحت بر ساخت حداقل یک میلیون خانه در سال تاکید کرده است.

وی افزود: پس از روی کار آمدن و شروع به اصطلاح جریان منهای یا منهای. وزیر مسکن در اظهاراتی عجیب گفت: وعده ساخت 4 میلیون مسکن اجرایی است اما این به معنای ساخت سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت نیست. به شرطی که عمر دولت 4 سال باشد.طبق بدیهیات ریاضی سالانه 1 میلیون خانه ساخته می شود، 4 میلیون و در واقع ادعای آقای رستمی نوعی نقض قوانین است. ریاضیات

نیکونفس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در شورای عالی مسکن گفت: با شناخت ساختار وزارت مسکن، فکر نمی کنم جایگاهی در این نهاد وجود داشته باشد که مانع تحقق مهم ترین وعده رئیس جمهور و آقای دکتر شود. رئیسی در واقع به نظر می رسد دولت از واقعیت های موجود آگاه است و خود را توجیه می کند چون اتفاقی نمی افتد مثلاً بلوف زده و اشتباه کرده است.

رحمت الله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون اتباع مجلس شورای اسلامی نیز به آفتاب نیوز گفت: ساخت یک میلیون خانه نیازمند زمین است. همچنین با توجه به افزایش تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، باید به این سوال پاسخ داد که چگونه می توان این کار را انجام داد. برنامه ریزی زمانی که آنها در مشکلات مالی هستند؟

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند به این وعده عمل کند.

همچنین در پی آخرین ساخت مسکن، سردار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از برنامه اعطای وام ۷۰۰ میلیونی مسکن خبر داده است. اقساط این وام 11.6 میلیون تن خواهد بود و گیرنده علاوه بر بازپرداخت اصل وام باید 978 میلیون تن سود پرداخت کند که بدون احتساب تاخیر، کل اصل و سود به یک میلیارد و 678 میلیون تن افزایش می یابد. و کمیسیون به نظر می رسد این رقم با حقوق 5 تا 20 میلیون تومانی خانواده های کوچک و متوسط ​​همخوانی ندارد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان طبق اعلام بانک مرکزی متوسط ​​قیمت یک واحد آپارتمان 50 متری در تهران یک میلیارد و 700 میلیون تن است و با وجود سودهای کلان و مافیایی، تردیدهای جدی در اجرای این امر وجود دارد. وام.

دیدگاهتان را بنویسید