پاسخ به فرصت های گردشگری و کلاه باز برای مردم / آب های منطقه و میراث فرهنگی


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822328

سد شاه قاسم یاسوج به دلیل نبود زیرساخت های مناسب ارزشمندترین فرصت گردشگری گردشگری است تا مسافران از کلاه های لبه پهن خود گلایه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ؛ توجه به جنبه های تفریحی سدها به دلیل ویژگی ها، جاذبه ها و زیبایی های خاص در بسیاری از مناطق توسعه یافته و در حال توسعه یکی از اهداف گردشگری و درآمدزایی با اشتغال پایدار پرسش یک شعار در کهگیلویه و بویراحمد است.

شهر یاسوج از اواسط فروردین تا پایان تابستان یکی از بهترین فرصت های گردشگری جنوب ایران است که به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت زیبا همه ساله مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.


357bd9b8 7a6d 4f30 8acf 949d814bbf29 خبر خاکستری

سد شاه قاسم یاسوج با زیبایی های خاص و طبیعی خود می تواند یک ظرفیت گردشگری در این شهر باشد و باید از حداکثر ظرفیت برای توسعه این بخش استفاده کنیم تا بتوانیم نشاط و گردش و اشتغال پایدار را برای مردم فراهم کنیم اما متاسفانه روز می سوزد. روز این منطقه را از موقعیت گردشگری خارج می کند.

این سد یکی از فرصت های گردشگری در پایتخت طبیعی ایران است.


5a5b1bea fa8e 4fb1 bf5d c6d12c42c99a خبر خاکستری

در این میان نکته مهمی وجود دارد که گردشگران این منطقه آن را کلاه گشاد میراث فرهنگی و آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد می نامند و از سلامت و ورودی 20 هزار تومانی منطقه گله مند هستند و هر گونه خدماتی ارائه می دهند. از این رسانه خواست تا در این زمینه درخواست هایی داشته باشند.

هر ساله با نزدیک شدن به نوروز و پس از آن با توجه به وضعیت گردشگری بویراحمد مسافران زیادی از استان ها و شهرستان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد برای اولین و آخرین بار به منطقه سد شاه قاسم سفر می کنند. در بالا، به دلیل نبود زیرساخت مناسب، دیگر این منطقه تفریحی را انتخاب نمی‌کنند و در حالی که بسیاری از گردشگران از وضعیت خدمات این منطقه از جمله آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی اطلاعی ندارند، برای هر سرویس ورودیه از مسافران دریافت می‌شود.


70133ef2 2254 40d4 8010 cbfca8ce4458 خبر خاکستری

جای تردید است چرا میراث فرهنگی و آب منطقه وقتی خدماتی به گردشگران نمی دهد با اخذ ورودیه اجازه فرار مسافران از مناطق گردشگری را می دهد و اجازه استفاده از مواهب طبیعی و خدادادی را نمی دهد؟ چرا تدابیر لازم است امروزه گردشگری به یکی از پردرآمدترین و جذاب ترین مناطق جهان تبدیل شده است و ارزآوری و سودآوری آن به حدی است که عنوان صنعت را با خود یدک می کشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید