پیش بینی بسته سرمایه گذاری برای رونق گردشگری/ بودجه وزارت میراث فرهنگی بازنگری می شود

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923187

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند پروژه‌هایی را انتخاب کنند که مورد مطالعه و مجوز قرار گرفته‌اند. به دلیل مشکلات موجود در کشور، روند ورود گردشگران مختل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: بسته های سرمایه گذاری را برای توسعه گردشگری ارائه کرده ایم، سرمایه گذاران می توانند پروژه هایی را که مطالعه و مجوز شده است انتخاب کنند. به دلیل مشکلات موجود در کشور، روند ورود گردشگران مختل شده است.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاران می توانند با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سایر امور حقوقی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

ضرغامی در رابطه با میزان جذب گردشگر در سال 1401 نیز اظهار داشت: با توجه به مشکلات مختلف فعلی در کشور، روند ورود گردشگران کمی لطمه خورده است و جمع بندی سالیانه که دقیق تر است، انجام می شود و میزان گردشگران به میزان قابل توجهی است. اعلام کرد .

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به محدودیت منابع کشور، تخصیص ضعیف اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی را همین موضوع اعلام کرد و اظهار داشت: پس از صحبت با رئیس جمهور، مقرر شد پیگیری شود. برنامه و تشکیلات بودجه و بحث با مجلس این رقم فعالیت های عمرانی و مرمتی مختص تزیین و ظاهر بناهای تاریخی نیست، بلکه برخی به دلیل ساختار و استحکام خود دارای مشکلاتی هستند که نیاز به فوریت و اعتبار بیشتری دارد. از این رو رئیس جمهور هشدار داد که مواردی به عنوان اصلاحات در این زمینه ها در مجلس مطرح شود و رقم نهایی تکمیل و اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید