متولیان میراث فرهنگی خوزستان کلاه خود را برافراشته اند


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819462

متولیان میراث فرهنگی و هر نهادی که حافظ فرهنگ استان محسوب می شود باید کلاه خود را بالا ببرد چرا که برگزاری چنین جشنواره های زننده با هر عنوانی در روزهایی که خوزستان میزبان کاروان های زائران از سراسر کشور است، شایسته خوزستان نیست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، جشنواره ای به نام جشنواره وحدت اقوام بختیاری به همت اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر باغملک روز جمعه 12 فروردین 1401 برگزار شد. بگملک. مجازی و واقعی بود تا جایی که بسیاری از شهید پرور و امام جمعه باغملک نسبت به عادی شدن این گونه مراسم اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی اداره میراث فرهنگی، فرهنگی و ارشاد باغملک شدند.

این جشنواره «اتحاد اقوام» نام داشت و با رنگ و بوی محلی ساخته شده بود. تجلی سنت های ناب اقوام بختیاری که گویای میراث گرانبهای نیاکان و بزرگان و شهدای این ایل است، به فضایی دور از شأن اقوام تبدیل شد، چنان که بسیاری از فیلم های وی در خارج از کشور منتشر شد. به زبان فارسی شبکه کرد و خوراک شبکه بین المللی معاند شد.

با توجه به ویدئوهای منتشر شده در این جشنواره و مهمانان مدعو این مراسم می توان فهمید که با هدف و نام آن همخوانی چندانی نداشته است و متاسفانه هیچ اثر و مضمونی وجود ندارد که وحدت اقوام را ایجاد کند.

متولیان میراث فرهنگی و هر نهادی که حافظ فرهنگ استان محسوب می شود باید کلاه خود را بالا ببرد چرا که برگزاری چنین جشنواره های زننده با هر عنوانی در روزهایی که خوزستان میزبان کاروان های زائران از سراسر کشور است، شایسته خوزستان نیست. اصلا

علاوه بر این، با توجه به انتشار ویدئوهای متعدد هنجارشکنی در ایام تعطیلات با برچسب آداب و سنن اقوام، به نظر می رسد متولیان فرهنگی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن و تغییر شرایط، توجه بیشتری به جشنواره هایی به نام اقوام داشته باشند. سلیقه جوانان خوزستانی تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

مردم استان خوزستان با محکومیت این گونه رفتارها اعلام می دارند که وظیفه خود می دانند که با تمامی تخلفات و تخطی از احکام اکید اسلام و ارزش های انقلاب برخورد کنند و در برابر تخلفات ساکت ننشینند و بر احترام به آنها تاکید دارند. ارزش های اخلاقی و فرهنگی اسلامی.

انتظار می رود مسئولین مسئول برخورد جدی با متخلفین و مسئولین هماهنگ کننده اجرای برنامه داشته باشند و مسئولیت رسوایی اجتماعی را بر عهده بگیرند تا افراد یا گروه های دلالان نتوانند در محافل آتی مجددا هنجارشکنی کنند.

در نهایت تاکید می کنیم در نظام اسلامی زندگی می کنیم که برای حفظ آن خون پاک جوانان بالغ و غیور را در راه حفظ ارزش های اسلامی تقدیم کرده ایم. چارچوب ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ نظام و انقلاب اسلامی و نیل به اهداف، آرمان ها و ارزش های آن، موظف به عمل به آن هستند.

پایان میخانه /

دیدگاهتان را بنویسید