پاسخ وزیر آموزش و پرورش به ابهامات رتبه بندی معلمان

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به ابهامات رتبه بندی معلمان

یوسف نوری اظهار داشت که نمی خواهند نظام ارزشیابی معلمان را اجرا کنند. بقیه پول آنها از فروش ملک بود. املاک به هیچ وجه فروشی نیست و حتی یک سال هم قابل فروش نیست. آنها نمی خواستند اجرا کنند و چون نمی خواستند کارهایی از این دست انجام می دادند. لایحه ناقصی تنظیم و به مجلس ارائه شد.

وی افزود: قرار بود سالانه 200 هزار نفر در رتبه های پنج گانه قرار بگیرند.

نوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با وجود محدودیت های مالی این لایحه را پس نگرفت و از آنجایی که این وعده رئیس جمهور و شعار تبلیغاتی ایشان بود، به فضل الهی تقویت شد و بودجه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شد، گفت: دولت مقرر شده است. 25 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی کنار گذاشته شد که 13 هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن اضافه شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معمولاً بودجه نویسان می گویند قانون باید از ابتدای امسال اجرا می شد چون دولت وسط سال آمده بود اما با پولی که گذاشته شد لحظه ای را دیدند که اجرای قانون از 31 شهریور 1400. رتبه ها نیز از معلم به استاد ارشد تعریف شده و مشمول افزایش حقوق 45 تا 90 درصدی می شوند.

وی با بیان اینکه در ابتدا گفته می شد کسانی که «کد شخصی» ندارند در رتبه بندی قرار نمی گیرند، گفت: فکر می کردیم همه همکارانمان کارت کار دارند اما با بررسی مشخص شد 460 هزار نفر کارت کار دارند. کتاب کار نیست، که تعداد بسیار زیادی بود. دوباره این آیین نامه تغییر کرد و مشکل این گروه حل شد.

نوری همچنین درباره مشکلات معلمان طرح مهرآفرین توضیح داد و گفت: عموما مجموعه ای بودند که در دولت نهم منصوب شدند. با شرکت ها قرارداد داشتند و قراردادشان با شرکت ها تبدیل به قرارداد با دستگاه ها شد و همه به آزمون رفتند و جذب دستگاه ها شدند. اما آموزش و پرورش در این مدت مورد آزمون مهرآفرین قرار نگرفت. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی که هرکس می خواهد وارد آموزش و پرورش شود باید امتحان بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید