پانصد تن سیب برای تعطیلات ذخیره می شود / تیم های کنترل قیمت بازار به صورت یک اقدام مشترک از 14 اسفند تا 15 فروردین فعالیت خواهند کرد.


ساعت: 17:33
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809975

در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

دولت گشت‌های نظارتی را تحت عنوان اقدامات مشترک مجازات می‌کند که قیمت مبنای تولید است و فاکتور خرید محسوب می‌شود، یعنی در کالاهای مصرفی فقط 30 درصد و کالاهای غیر مصرفی 20 درصد گران‌تر است. خود را که حتی با ارزش افزوده نباید رشد نابرابر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کرمان ظهر امروز در تالار پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

یکی از موضوعات مهمی که در جلسات گذشته مطرح شد، قیمت مرغ بود، با توجه به اینکه استان نیازی به واردات مرغ از سایر استان ها نداشته و هزینه پستی نیز پرداخت شده است که اکنون باید از طریق پست پرداخت شود. کلاس باید بازنگری شود تا قیمت مصرف کننده افزایش پیدا نکند.

در حالی که در رابطه با قیمت مرغ تصمیم به تنظیم بازار باید کمیته جداگانه ای برای قیمت مرغ تشکیل می شد که نتایج این کمیته طی گزارشی به شرح زیر ارائه شد. زمانی برای توزیع مرغ نیاز به هزینه پست بود، بنابراین خرده فروشان می گفتند در صورت عدم دریافت هزینه حذف پست، قیمت مرغ از 1200 به 1800 افزایش می یابد که به مصرف کننده تحمیل می شود. قیمت اضافی تحمیل نکنید و این هزینه اضافی به دست خرده فروشان می رسد تا قیمت در بازار افزایش پیدا نکند.
به گفته مدیر این جلسه، 10 درصد قیمت خرده فروشی مصوب به این صورت است که با حذف 100 جلد از پست و در اختیار خرده فروشان، تنها به 5.5 درصد می رسد، بنابراین مصوب می شود.
هزینه پست باید به صورت موقت به خرده فروشان پرداخت شود زیرا در حال حاضر نیاز به مرغ تامین شده و نیازی به راه اندازی نیست.

دومین موضوع مطرح شده در کارگروه تنظیم بازار، تامین و نگهداری میوه شب عید و راه اندازی غرفه های توزیع در استان بود که رئیس جهاد کشاورزی شمال استان به شرح زیر گزارش داد.
رایز گفت؛ تعداد کل کابین های شناسایی شده در استان در 16 شهرستان 92 دستگاه است.

وی افزود: 550 تن سیب درختی از ارومیه وارد کردیم که در دو انبار بزرگ سردخانه ای در شهر کرمان بارگیری شد.

مدیری ادامه داد: هنوز میوه پرتقال نخریده ایم. منتظر هستیم تا تحلیل قیمت های استان شروع به خرید کنیم چرا که در استان کرمان با توجه به سلیقه موجود نیازی به خرید تامسون نیست چرا که کرمانی ها تامسون نمی خرند و البته میوه فاسدی است.

رییسی تاکید کرد: کمیسیون قیمت فردا برگزار می شود و به محض اعلام قیمت نهایی، پرتقال را خریداری و در سردخانه های جیرفت که آماده شده است نگهداری می کنیم.

وی افزود: سیب قرمز ارزان‌تر است و 50 درصد سیب زرد و 50 درصد سیب قرمز را باید بخریم، اما فقط 15 درصد سیب قرمز را خریداری و ذخیره می‌کنیم که به دلیل هواداران سیب زرد بیشتر است. در حومه شهر “

رئیس جهاد کشاورزی به تقاضا برای توزیع آنلاین میوه اشاره کرد و گفت: در این راستا قصد داریم از سامانه بازرگان استفاده کنیم که زیرساخت های آن آماده نیست، بنابراین در بین استارتاپ های کرمانی شرکت جین مارکت کرمان حق داشت. برای خرید و فروش آنلاین که از روز جمعه شروع می شود.

وی با بیان اینکه سامانه خرید و فروش مجازی شروع به کار کرده است، گفت: برای هر کد ملی در این سامانه اختراع می شود که ماهانه 10 کیلوگرم شکر، 2 مرغ منجمد و 3 کیلوگرم گوشت و 5 کیلوگرم برنج و … منصوب.

سرکار خانم میر سادو رئیس جهاد کشاورزی جنوب ادامه داد: تاکنون 110 تن سیب ذخیره کرده ایم که 80 تن سیب زرد و 30 تن سیب قرمز و 32 غرفه در جنوب شناسایی شده است. شهرهای جنوبی.”


وی تاکید کرد: در خصوص توزیع هوشمند در منطقه جنوب با وجود تمام تلاش ها هنوز نظری دریافت نکرده ایم.

موضوع سوم مورد بحث، تعیین جدید قیمت برنج در سطح بازار بود که از سوی وزارت قیمت گذاری برنج با انواع قیمت های مصوب زیر اعلام شد.


276534cf 94e5 4790 9a66 4a0eba587ab3 خبر خاکستری

با توجه به اینکه قیمت های بازار بالاتر از قیمت های مصوب بود و اعمال این مصوبه در قیمت برنج بسیار مشکل بود، تصمیم بر این شد که فاکتور خرید مبنای فروش فروشنده قرار گیرد و ناظران به فاکتورها مراجعه کنند. نگرش گرفتن قالی های گران قیمت، جریمه آنها خلاف قانون است.


در پایان پیشنهاد شد گشت های ویژه کمپین مشترک تسخیر بازار از 14 اسفندماه با همکاری همه دستگاه ها برای رصد قیمت ها در بازار تا 15 فروردین آغاز شود.

دولت گشت‌های نظارتی را تحت عنوان اقدامات مشترک مجازات می‌کند که قیمت مبنای تولید است و فاکتور خرید محسوب می‌شود، یعنی در کالاهای مصرفی فقط 30 درصد و کالاهای غیر مصرفی 20 درصد گران‌تر است. خود را که حتی با ارزش افزوده نباید رشد نابرابر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید