پاکستان از ایران برای تامین امنیت اتباع پاکستان قدردانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از اقدامات ایران برای یافتن سه پاکستانی ربوده شده توسط قاچاقچیان انسان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


زهرا ممتاز بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان وی در نشست خبری امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سوالی مبنی بر ربوده شدن چند تبعه پاکستانی از جمله سه زائر در ایران و اقداماتی که اسلام آباد در قبال این افراد انجام داده است، گفت: ابتدا از مقامات ایرانی می خواهم که سریع وارد عمل شوند. در “من از کشف این سه پاکستانی که توسط باندهای جنایتکار ربوده شده بودند قدردانی می کنم.”

وی ادامه داد: برای اطمینان از حفاظت و تردد امن زائران پاکستانی از ایران، با مقامات ایرانی در هماهنگی نزدیک بوده‌ایم. همانطور که شما مدعی هستید ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که ما از چنین مواردی اطلاع نداریم و زمانی که چنین مواردی به اطلاع ما برسد قطعا با مقامات ایرانی و توانایی آنها برای بازگرداندن اتباع پاکستانی و مبارزه با آن همکاری خواهیم کرد. ما از باندهای جنایتکار مطمئن هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخشی دیگر از این نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده است، نسبت به جنایات مستمر رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز نگرانی عمیق کرد. در نوار غزه و اظهار داشت: ما به مرکز توزیع مواد غذایی آنروا در نوار غزه حمله کردیم. ما شرق رفح در جنوب غزه را به شدت محکوم می کنیم. حمله به معدود مراکز توزیع غذا برای جمعیتی در آستانه قحطی بخشی از سیاست عمدی و غیرانسانی اسرائیل برای ایجاد گرسنگی جمعی و ملی است. این غیرانسانی و جنایت علیه بشریت است.»

ممتاز بلوچ افزود: UNRWA به عنوان راه نجات بیش از 2 میلیون نفر از ساکنان این منطقه است غزه با ارائه سرپناه به آنها و ارائه غذای حیاتی و خدمات اولیه بهداشتی کار می کند. مردم فلسطین در جریان جنگ غیرانسانی جاری در غزه به حمایت بین المللی بیشتری نیاز دارند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت: علاوه بر این، اسلام آباد تصمیم اخیر اسرائیل برای ساخت 3500 ساختمان جدید در کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم می کند. این اقدام اسرائیل نقض قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی است. این امر چشم انداز یک کشور مستقل و همجوار فلسطین را تضعیف خواهد کرد.”

و ادامه داد: ما از شورای امنیت هستیم ملل متحد ما از او می‌خواهیم که به جنایات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین پایان دهد و به وظایف خود بر اساس منشور سازمان ملل برای پایان دادن به رنج فلسطینیان عمل کند.



آیا این خبر مفید بود؟