پایگاه های اورژانس استان زنجان در آماده باش هستند

زمان: 20:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801707

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان:

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان با اشاره به آمادگی اورژانس زنجان برای امدادرسانی به افراد مسدود شده، گفت: تمامی پایگاه های اورژانس استان زنجان در آمادگی کامل رزمی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به آمادگی اورژانس برای امدادرسانی به مردم در جاده ها گفت: بر اساس اخطارهای هواشناسی که از سوی سازمان هواشناسی کل کشور صادر شده است، تمامی اورژانس استان زنجان از 25 دی ماه در آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه تمامی پایگاه های فوریت های پزشکی و پرسنل اورژانس آمادگی کامل دارند، گفت: آموزش های لازم از قبیل تجهیزات زمستانی، تجهیزات پزشکی، داروهای تکمیلی و سوخت آماده و به پایگاه های اورژانس اعزام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: تمامی آمبولانس ها مجهز به لاستیک یخ شکن، آمبولانس های جاده ای مجهز به زنجیر چرخ و تمامی آمبولانس های استان مجهز به سیستم گرمایشی هستند.

وی گفت: لیست تمامی مادران باردار در استان زنجان که در آستانه زایمان هستند از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار اورژانس قرار گرفته است. استان نقل مکان کرد.

جعفری گفت: لیست تمام مادران باردار به استان ها ارسال شده است تا در صورت رسیدن به زمان زایمان، راه های منتهی به روستاها سریعتر باز شود، زیرا مادران باردار در اولویت هستند. در صورت وجود بیمار جدی باید راه های منتهی به این مکان باز باشد تا بیمار به مراکز درمانی منتقل شود.

وی با بیان اینکه همه شهرهای ما حداقل یک آمبولانس دارند، افزود: تمامی ماموریت های اورژانس استان در چند روز اخیر با موفقیت انجام شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زنجان با بیان اینکه زنجان بزرگ زنجان مکانی برای مادران باردار است که در حال حاضر نیازی به خدمات بیمارستانی ندارند، گفت: در چند روز اخیر تمامی ماموریت های اورژانس با استفاده از سایر دستگاه ها با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به قربانیان این جاده در دو روز گذشته تصریح کرد: آماری از جانباختگان در جاده ها وجود ندارد.

جعفری به شهروندان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و مراقب باشند در این زمان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید استانداردهای گاز را رعایت و تمامی دودکش های وسایل گرمایشی 24 را کنترل کنند تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید