آماده باش 160 راهدار در 16 پایگاه زمستانی استان البرز / لزوم ایمن سازی مقاطع ریزشی و فشار محور هشتگرد – طالهان

ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783652

مجتبی حاجیان گفت: با شروع بارندگی ها و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، عوامل راهداری در 16 ایستگاه راهداری البرز مستقر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز به تیتریک گفت: 16 ایستگاه راهداری زمستانی، 13 ایستگاه راهداری ثابت و 3 ایستگاه موقت و فصلی در استان آغاز به کار کرده است.

مجتبی حاجیان به آماده سازی 7 هزار تن ماسه و نمک برای عملیات راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: 160 نیروی راهداری در استان البرز با 110 دستگاه خودرو سنگین و سبک سنگین در آمادگی کامل رزمی هستند.

وی گفت: با شروع بارندگی ها و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، عوامل راهداری در 16 ایستگاه راهداری البرز مستقر شده و عملیات راهداری زمستانی از جمله تیغ با گریدر و تجهیزات مجهز به برف، ماسه و نمک پاش را انجام می دهند. .

حاجیان افزود: در حال حاضر به دلیل کولاک شدید در محور جدید هشتگرد – طالهان و نبود دید کافی، این مسیر برای تامین ایمنی رانندگان مسدود است و محور کرج – چالوس نیز به دلیل آبگرفتگی مسدود است.

وی با اشاره به اینکه محور هشتگرد – طالقان در ابتدا به بهره برداری رسید، گفت: اداره کل راه و شهرسازی موظف شد نسبت به احداث تونل و تکمیل جداره ها در پاییز و کشش اقدامات تکمیلی انجام دهد. بخش ها.”

حاجیان افزود: همچنین مقرر شد محور البرز با خط کشی، خطوط طولی و عرضی هشداردهنده و سازه شانه ای ادامه یابد. خط کشی 40 کیلومتر از این محور توسط بزرگراه انجام شده و رمپ در مقاطع لازم تعبیه شده است. “

وی با اشاره به اینکه 4 کیلومتر از محور مذکور آسفالت است، گفت: با توجه به شرایط جوی و بر اساس تصمیم کمیسیون ایمنی راه های استان البرز با محوریت دفتر فنی استان، مقرر شد از وقوع تصادف در زمستان از این از مسیر استفاده نکنید.

حاجیان گفت: محور هشتگرد – طالقان مرتفع ترین محور استان البرز است و با توجه به کاهش شدید دما و وقوع طوفان و کولاک در این مسیر امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل عملیات باقی مانده اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید