نیروهای اورژانس کرمانشاه برای چهارشنبه آخر سال آماده باش


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815729

رئیس اورژانس بیمارستان علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد؛

هومان رفیعی سروری گفت: چهارشنبه سوری امسال نیز مانند سال های گذشته تمامی نیروهای اورژانس استان کرمانشاه شامل 750 نفر در آماده باش کامل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رفیعی سروری بشردوست به مرصادنیوز گفت: چهارشنبه سوری امسال نیز مانند سال های گذشته تمامی نیروهای اورژانس استان کرمانشاه شامل 750 نفر در آمادگی کامل رزمی هستند.

وی با اشاره به آمادگی پایگاه های فوریت های پزشکی افزود: در این روز یگان بحران راهبردی و مرکز اعزام ارجاع و فوریت های پزشکی به صورت 24 ساعته باز هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از برگزاری جلساتی با پلیس، آتش نشانان و هلال احمر برای هماهنگی بیشتر خبر داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: آمبولانس ها برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان احتمالی در مناطق خاصی مستقر خواهند شد.

وی گفت: در هر شهرستان یک بیمارستان و دو بیمارستان امام خمینی (ره) و طالقانی در مرکز استان آماده پذیرش مجروحان هستند.

رفیعی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آسیب دیدگان در مراسم چهارشنبه سوری هر ساله جوانان و نوجوانان هستند، لازم است والدین نظارت بیشتری بر جوانان داشته باشند.

وی افزود: گاهی جوانان و نوجوانان از خطرات استفاده از مواد قابل اشتعال بی خبرند و این مواد را مخفی نگه می دارند و چون دمای احتراق پایینی دارند احتمال انفجار وجود دارد بنابراین خانواده ها نیاز به نظارت بیشتری دارند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر می خواهید آتش روشن کنید آن را با حجم کم روشن کنید و از ریختن مواد قابل اشتعال مانند بنزین و الکل روی آتش خودداری کنید. .

رفیع افزود: همچنین باید از آتش سوزی در محوطه پمپ بنزین ها و پارکینگ ها خودداری و در نهایت از اطفای حریق اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به خطرات رهاسازی آمپول و اسپری های خوشبو کننده در آتش، افزود: بقایای متصاعد شده از این دستگاه ها باعث آسیب چشمی می شود.

رفیعی گفت: خانواده ها باید شرایطی را فراهم کنند تا جوانان در مراسم روز چهارشنبه در سوریه در کنارشان باشند و در صورت مصدومیت با 115 و در صورت آتش سوزی با 125 تماس بگیرند.

وی گفت: قطع عضو یک عارضه غیرقابل برگشت است، بنابراین جوانان و نوجوانان باید از رفتارهایی که خطرآفرین است اجتناب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید