پای خانه به کنداکتور برنامه سیما نرسید/ عیاری «87 متر» در هاله ای از ابهام!


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836938

پس از پایان ماه مبارک رمضان و پایان سریال مناسب سیما، به نظر می رسد هنوز زمان پخش سریال «87 متر» فرا نرسیده و ادامه سریال «برف بی صدا می بارد» از شبکه سه نیز با ابهاماتی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تلویزیون سال جدید را با ترافیک سنگین از سریال آماده خود آغاز کرد; نوروز 1401 با پخش سریال مناسبتی عیدانه، به سرعت رنگ و بوی سیم شبکه عوض شد و بلافاصله پس از عید نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان، سریال مناسب ماه جایگزین برخی از سریال های تلویزیونی شد.

شبکه اول سیما فصل سوم سریال زیرزمینی نوروزی را روی آنتن برد که مانند دو فصل قبل با استقبال بینندگان روبرو شد و پیمان جمشیدی موفق شد فریبرز باغبیشه، شخصیت طنز و ماندگار تلویزیونی را در ذهن بینندگان بازی کند. برای ثبت نام.


7d2f6ae4 3cac 4c4d 998f efe37fb1e966 خبر خاکستری

بعد از تعطیلات نوروز سریال طنز هوشنام ویژه ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش شد؛ این سریال که با وجود پایان ماه مبارک رمضان به پخش خود ادامه می دهد و با 5 میلیون و 400 هزار بازدید از تلوبیون پلاس، مورد استقبال بینندگان این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت. هومن حاج عبدالهی در نقش «شهرام» و شخصیت اصلی سریال به همراه بازیگران طنزی چون حمید لولایی، عباس جمشیدی، امیر کربلایی زاده، امیر گفارمنش، سحر ولدبیگی و شهره لرستانی امشب مهمان بینندگان تلویزیون هستند.

البته تاکنون سریال جدیدی برای این شبکه معرفی نشده است و احتمالا سریالی تکراری جایگزین «خوشنام» خواهد شد.


«87 متری» عیاری چطور؟


032434dd b62a 432d bb4b 2d263e13e951 خبر خاکستری

کیانوش عیاری که پس از پخش سریال «روزگار قریب» نزدیک به 15 سال در تلویزیون حضور داشت، از سال 1374 ساخت سریال «87 متر» را آغاز کرد و این پروژه چندین بار به خاطر دوران تاج و تخت ساخته و فیلمبرداری شد. به تعویق افتاد تا اینکه کیانوش عیاری مردادماه گذشته در مصاحبه ای کوتاه از پخش این سریال بعد از اربعین حسینی خبر داد تا سریال «افرا» با حال و هوای کنونی به دست کنداکتور شبکه اول سیما برسد.

اما پس از پخش «افرا»، یک سریال اپیزودیک و سپس یک سریال طنز روی آنتن شبکه یک آمد تا زمزمه های سانسور و عدم پخش موقت سریال عیاری در رسانه ها و همچنین پخش سریال «پس از آزادی» در ابتدای زمستان گذشته، این انتقال رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

اواخر دی ماه بود که مصاحبه عیاری با یک مجله سینمایی درباره سانسور برخی از صحنه های 87 متری برای نشان دادن گربه این سریال، واکنش های عجیبی را در فضای مجازی و رسانه ها از پخش نشدن این سریال برانگیخت. گفت: من می خواهم بروم پیش آقای جبلی (مدیر صدا و سیما) و بگویم گربه مثل سگ نیست، مثلاً بگویم از نظر شرعی برای تلویزیون مشکل ایجاد می کند. مصاحبه گر پر از گربه استروابط عمومی نوشت: برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه سریال های تلویزیونی مختلف نشان می دهد که نشان دادن طبیعی بودن برخی از حیوانات مانند گربه و پرندگان در نمایشنامه ها جای مشکل و حذفیات نیست. این نظرات اما نمایش تصاویر تکراری، غیرضروری و نامناسب در صحنه هایی از سریال برای نشان دادن حرکت حیوانات در محیط خانه توسط منتقد عنوان شد و برخی از تصاویر مانند غذا دادن به گربه ها در سریال مورد اشاره انتقادی منتقد قرار نگرفت و تنها به تصاویر تکراری اشاره کرد. جایی برای حشرات بود.»

این آخرین خبر منتشر شده در رسانه ها برای سریال عیاری است و هنوز تکلیف پخش این سریال مشخص نشده است.


پخش طولانی ترین سریال تلویزیونی در هاله ای از ابهام


8a67e8ea bafc 4ead a57a bda437fb6862 خبر خاکستری

شبکه سوم سیما نیز برای دو پرونده نوروزی و رمضانی به فصل دوم نجلای تقلیانی پور اعتماد کرد و این سریال با استقبال مخاطبان از سیما پخش شد. حالا پس از پایان ماه مبارک رمضان و پایان فصل دوم «نجلا»، سریال پلیسی «حکم رشد» جایگزین این سریال می شود و از امشب روی آنتن می رود.

مجموعه تلویزیونی «قاعده رویش» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی مهدی فرج و نویسندگی سعید نعمت الله و با بازی بازیگرانی چون ثریا قاسمی، مهلک باقری، پیام احمدی نیا، معتبه فلاح، شاهین تشید مشرمی، علیهره آزیت، نیلوفر شهیدی است. سریال جدید شبکه سوم سیما.

سریال «قاعده رویش» امشب از شبکه سوم سیما پخش می شود که پیش از نوروز فصل اول سریال «برف بی صدا می بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجان پخش شد. این سریال که به عنوان طولانی ترین مجموعه تلویزیونی در 250 قسمت و به نویسندگی مرحوم مسعود بهبهانی نیا ارائه می شود، همچنان در فصل اول با 100 قسمت از تاریخ در سنین 65 تا 69 و در فصل دوم با پخش ادامه دارد. 150 قسمت.

قبل از عید نوروز 68 قسمت از فصل اول این سریال پخش شد که باید بعد از ماه رمضان از سر گرفته می شد. اما با پخش سریال Hackm Roched همه چیز در هاله ای از ابهام برای طولانی ترین سریال تلویزیونی قرار دارد.

فرهاد آئیش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسره، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پانته اسیروس، مریم شیرازی، مینا وحید، فریبا متشخص، امید روحانی، مهسا طهماسبی، امیر صرامی هادی این سریال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید