پخش «سینما حقیقت» از شبکه افق

ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791322

به مناسبت این جشنواره ویژه برنامه «سینما حقیقت» از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی، جشنواره فیلم مستند ایرانی «سینما هگیگت» را آذرماه هر سال با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است برگزار می کند. مانند) در تهران.

ارائه تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی، پاسداری از هویت ملی مبتنی بر اندیشه های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان پیوند سینمای مستند و توسعه پایدار، آشنایی کارگردانان سینمای ایران با سینمای جهان با توجه به اهمیت اقتصاد گفت: سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه داخلی و خارجی یکی از اصول و اهداف برگزاری این جشنواره است.

این تعریفی است که مرکز گسترش فیلم مستند و تجربی در جشنواره بین المللی سینما حقیقت که از سال 1386 برگزار می شود. سینما حقیقت در این جشنواره ویژه نقش خود را در ارائه ابعاد مختلف این جشنواره به مردم ارائه می کند.

علیرضا بختیان تهیه کننده ویژه برنامه سینما حقیقت درباره جزئیات این برنامه گفت: جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران یا همان سینمای حقیگت در حال برگزاری است.

وی افزود: ویژه برنامه سینما حقیقت به نوعی گزارش جشنواره است چرا که همانطور که می دانید برنامه هایی در طول شبکه های مختلف اجرا می شود که برخی از آنها به تحلیل فیلم ها نیز می پردازند. امسال به دلیل حضور کمتر جشنواره در شبکه ها سعی کردیم گزارشی از جشنواره از رسانه ملی به مخاطبان ارائه کنیم.

تهیه کننده ویژه برنامه «سینما حقیقت» تاکید کرد: این ویژه برنامه با ترکیب اجرای محمدرضا عباسیان تولید شده و قرار است در هر قسمت بخشی را به کارگردانان و سازندگان مستند اختصاص دهیم و بتوانیم درباره تولید آنها بحث کنیم. از طریق آنها البته اولویت اول ما گزارش جشنواره است که همانطور که می دانید بخش های مختلفی دارد.

وی در پایان گفت: در مجموع باید توجه داشت که ساخت یک برنامه ویژه با موضوع سینما حقیقتی است که در کوچکترین حالت ممکن حتی اگر بتواند نماینده دیدگاه های مختلف مستندسازان باشد و آنها را به سمتی سوق دهد. سوژه های بهتر.”

علاقه مندان به این ویژه برنامه می توانند هر روز ساعت 18 به تماشای آن و تکرار آن روز بعد در ساعت های 4:30 و 12:00 از شبکه افق بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید