پدرخوانده در شوک و ماتم! / درس انسانیت برای یک خانواده جوان 21 ساله!

پدرخوانده در شوک و ماتم!  / درس انسانیت برای یک خانواده جوان 21 ساله!

روز جدید کارشناس مسئول گروه پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هشتمین اهدای عضو دائمی در سال 1401 در این استان توسط خانواده جوان 21 ساله ای انجام شد که دچار مرگ مغزی شده بود.

ولی الله صمدی در این خصوص افزود: مرحوم عرفان ابراهیمی 21 ساله اهل ارومیه بود که به دلیل سابقه بیماری مغزی و تشنج در بیمارستان حضرت علی بن ابی طالب(ع) قم بستری شد و دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از بحث و گفتگو پیرامون واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم با خانواده خیر آن مرحوم، اعضای حیاتی وی به چندین بیمار بدحال حیات و امید بخشیده است.

اهدای اعضای جوان در کوم

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با موافقت خانواده‌های اهداکننده عضو، 17 بیمار از استان قم برای اهدای عضو به تهران اعزام و اعضای حیاتی این بستگان به بیماران لاعلاج در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان، پیوند شد. و آموزش پزشکی

صمدی با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی می تواند هشت نفر را از مرگ حتمی و 53 نفر را از معلولیت نجات دهد، گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر در لیست انتظار وزارت بهداشت برای دریافت اعضای بدن قرار دارند و روزانه 10 نفر فوت می کنند. .

وی با بیان اینکه امکان بازگرداندن زندگی بیمار مرگ مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل ناآگاهی خانواده ها با وجود تعداد زیاد بیماران مرگ مغزی، این بیماران فوت می کنند و به مرحله پیوند عضو نمی رسند. .

وی افزود: تاکنون 144 مورد اهدای عضو در استان قم انجام شده است که 6 مورد در سال جاری انجام شده است و اهدای عضو مذکور هفتمین مورد است.

افرادی که مایلند جزو اهداکنندگان عضو باشند می توانند در پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در قسمت «ثبت نام داوطلبان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید