پذیرایی از زائران حسینی با 145 خادم در موکب های اهدایی در قزوین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین; وی با اشاره به اهمیت شرکت در پیاده روی اربعین گفت: اربعین سرآغاز تبیین جهاد زینب کبری (سلام الله علیها) بعد از عاشورا و اسارت در شام و کوفه است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار از همان اول اربعین به تبیین وقایع عاشورا و اسارت مردم پرداختند و همین امر باعث شد اربعین به میدان رزم و میدان جنگ برای همه عاشقان سیدالشهدا تبدیل شود حاضر در این تمرین و در پای امام باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: فلسفه اربعین در واقع فلسفه عاشورا است و امام حسین (ع) به ما آموخت که برای رسیدن به هدف نهایی و مکتب جهانی تشیع که همان ظهور است ما باید فداکاری کنیم و با استبداد مبارزه کنیم


برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در قزوین

وی گفت: آل الله و معصومین با سرلوحه قرار دادن اربعین و عاشورا به ما یاد دادند که پای امام معصوم و حاضر بایستیم، امام و نایب امام را تنها نگذاریم و عرصه را زیر باطل خالی کنیم. تظاهر می کند.

مجیدی خاطرنشان کرد: اربعین مقدمه مکتب جهان و ظهور امام عصر(عج) بود و پیاده روی اربعین میدان نبرد و میدان تحقق آن است.

وی با اشاره به برنامه های خیرین اربعین گفت: اداره خیرین استان قزوین برنامه هایی را برای جاماندگان اربعین در استان تدارک دیده است که شاخص ترین آن پیاده روی اربعین به سمت امامزاده حسین (ع) قزوین همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی است. ، سخنرانی، عزاداری و مجالس برگزار می شود.


ایجاد دو موکب اهدایی در عراق

این مسئول گفت: با هماهنگی های انجام شده در روز اربعین موکب هایی در شهرستان های استان برای استقبال از عزاداران حسینی برپا می شود.

وی بیان کرد: موکبی متشکل از ارگان های مختلف در شهرستان اوج تشکیل شد و آستان امامزاده طاهر (ع) اوج نیز در این امر مشارکت داشت و حمایت مختصری از کمک های استانی از این موکب انجام شد.

مجیدی از برپایی دو موکب خیرین در عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده فعالیت خیرین در بحث موکب های اربعین در دو شهر نجف و کربلا است.


خیمه های معرفت در موکب نجف با حضور مبلغان برپا شده است

وی گفت: خدمات مختلفی در این موکب از جمله اسکان، پذیرایی، ایستگاه استقبال، پزشکی، دندانپزشکی، خیاطی، کفاشی، تعمیر گاری دستی و فایتون برای زائران ارائه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین هیئت مذهبی بزرگی به موکب شهدای نجف تشکیل شده و هر شب برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، مدیحه سرایی، ختم قرآن توسط تعزیه خوانی و اجرای سرود در این هیئت برگزار می شود و طارق الحسین این برنامه را چند روز اجرا می کند.

وی تصریح کرد: برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان در موکب نجف برپا شده و برنامه های فرهنگی خواهند داشت. همچنین امسال رسانه ملی میزبان موکب ها خواهد بود و مستند و گزارشی از برنامه ها و فعالیت های موکب های استان قزوین تهیه و پخش می شود.




اقامت شبانه بیش از 5 هزار زائر در موکب کربلا



مجیدی تصریح کرد: در شهر کربلا موکب امامزاده بی بی زبیده هاتون (علیه السلام) قزوین با حمایت معتمدین و کمک های خیرین استان تامین و به مداحان حسینی خدمات رسانی می کند.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود هر عصر 5 تا 6 هزار زائر در موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون (علیه السلام) قزوین اسکان داده شوند. به زائران نیز خدمات رسانی می شود.

مدیرکل اوقاف استان گفت: در موکب های نجف و کربلا دستگاه های سرمایشی خوبی تدارک دیده شده تا زائران بتوانند در هوای گرم عراق از آنها استفاده کنند. اقدامات رفاهی دیگری مانند استحمام نیز در نظر گرفته شده است.


اعزام 10 پیام رسان به موکب های اربعین حسینی



وی ابراز کرد: تمام اقدامات و تلاش های صورت گرفته این است که بتوانیم دو موکب مناسب برای خدمت رسانی به نمازگزاران حسینی راه اندازی و مدیریت کنیم.

مجیدی بیان کرد: 75 نفر در موکب سیدالشهدایی شهر نجف مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی هستند و 70 کارمند حسینی نیز در کربلای معلی خدمات ارائه می کنند.

وی در پایان گفت: در مجموع 10 مبلغ بومی و غیر بومی به دو موکب مستقر در شهرهای نجف و کربلا اعزام شدند و سخنرانان کشوری در کنار آنها برای ارائه برنامه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاهتان را بنویسید