پذیرش فارغ التحصیلان مدارس خارجی ایرانی بدون کنکور خلاف عدالت است

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804513

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به طرح پذیرش بدون کنکور دانش آموزان ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دفتر پژوهشی آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح پذیرش بدون کنکور دانش آموزان ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور اظهار نظر کرد.

در این گزارش آمده است: «طرح پذیرش بدون کنکور دانش آموزان ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی» با ثبت نام 3 در تاریخ 08/04/1300 و به امضای 4 نماینده مجلس رسید.

در این گزارش آمده است: «این طرح با هدف امکان تکمیل مدارسی که حداقل 5 سال پیش دانشگاهی (آموزش دولتی) را در مدارس غیر ایرانی یا مدارس ایرانی خارج از کشور گذرانده اند، به دانشگاه ها اجازه دهد تا با پذیرش معادل دوره آموزشی آموزش دانشجویان خارجی منشأ طرح همانطور که در مقدمه مشاهده می شود از نیاز و تقاضای خاصی نشأت نمی گیرد، بلکه به دلیل تعمیم روش پذیرش دانشجوی خارجی به ایرانیانی است که حداقل 6 سال پیش دانشگاهی را گذرانده اند. خارج از کشور

در این گزارش همچنین آمده است: نتایج این گزارش نشان می دهد که موضوع این طرح در اولویت قانونگذار نبوده و مغایر با عدالت و قانون اساسی تشخیص داده شده و در نهایت پیشنهاد رد این طرح را مطرح می کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید